۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

تعیین تکلیف 200 فروند قایق صیادی در بندر هندیجان

نماینده ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف 200فروند قایق صیادی در بندرهندیجان خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۹۰۸
تعیین تکلیف 200 فروند قایق صیادی در بندر هندیجان
علی گلمرادی درگفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه این قایق های صیادی فاقد مجوز صیادی هستند، گفت: با هماهنگی انجام شده و پیگیری استاندار خوزستان قرار است مجوز فعالیت برای این قایق های صیادی صادر می شود.
وی افزود: تمام صاحبان قایق‌های فاقد مجوز صیادی، یک ماه فرصت ‌دارند به اداره بازرسی ثبت شناوران خرمشهرمراجعه و قایق‌های خود را ثبت کنند.
گلمرادی خاطر نشان کرد: اگر صیادان و صاحبان قایق‌های فاقد مجوز در فرصت یک ماه به ثبت قایق خود در اداره بازرسی ثبت شناوران در خرمشهر اقدام نکنند فرماندهی دریابانی، قایق‌های آنان را ضبط و به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.
این نماینده مجلس با تقدیر از مدیرکل شیلات خوزستان، فرماندهی دریابانی خوزستان و استاندار خوزستان که پیگیر مشکلات صیادان فاقد مجوز بودند ابراز امیدواری کرد: پس از اخذ مجوز، فعالیت این صیادان با صدور پروانه صید از سوی سازمان شیلات ایران آغاز شود.
وی گفت: این صیادان چند سالی بود درانتظار تصمیم های مسئولان و صدور مجوزهای قانونی برای فعالیت صیادی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس بودند واکنون این انتظاردرحال سپری شدن است.
گلمرادی با اشاره به اینکه، معیشت 90 درصد مردم بندرهندیجان از طریق صیادی و کشاورزی است، تصریح کرد: اشتغال جوانان این منطقه از طریق صیادی و توسعه کشاورزی و تجارت امکان پذیراست. پیش ازاین قایق های صیادی فاقد مجوز، بارها در اعتراض به ممانعت از فعالیت صیادی در مقابل فرمانداری بندر هندیجان تجمع کرده بودند. سالانه حدود 12هزار تن ماهی و میگو در آبهای هندیجان صید می شود. 
برچسب ها: صیادی قایق صیادی
ارسال نظرات
آخرین اخبار