۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

توقیف شناورهای تجاری حامل کالای قاچاق در آبراه اروندرود

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان از توقیف 6 فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق در آبراه اروندرود خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۷۸۴
توقیف شناورهای تجاری حامل کالای قاچاق در آبراه اروندرود
سرهنگ محمد علی موسیوند در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به توقیف 6 فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق که از کشورهای حوزه خلیج فارس به مقصد بندر آبادان درحرکت بودند، اظهار داشت: ماموران پایگاه دریابانی در چند عملیات جداگانه در اروندرود این شناورها را مورد بازرسی قرارداده و مقدار قابل توجهی کالای قاچاق کشف و ضبط کردند.
وی افزود: در بازرسی انجام شده از این شناورها 100 هزار بلبرینگ،هشت هزار و 440 قوطی یک لیتری گریس، 19هزار و 400 قوطی نوشیدنی، 18 فرگاز، 6 جاروبرقی، 14هزار و 400 قالب صابون، هفت شوفاژ و لباسشویی بارگیری شده از کشورهای حوزه خلیج فارس کشف شد و در این ارتباط 30 متهم به قاچاق کالا تحویل مراجع قضایی شدند.
وی ارزش ریالی این کالاها را 23 میلیارد و 400 میلیون ریال عنوان کرد.
فرمانده پایگاه دریابانی آبادان برخورد قاطع و قانونی مرزبانان با هرگونه ورود غیرقانونی کالا به مرزهای کشور تاکید کرد و افزود: مرزبانان دریایی این منطقه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پاسداری از مرزهای آبی کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
در سال جاری حدود 105میلیارد تومان کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط شده است. استان خوزستان با 500کیلومتر ساحل همواره در معرض ورود و خروج کالای قاچاق بوده است. 
برچسب ها: شناور قاچاق
ارسال نظرات
آخرین اخبار