۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

سرمایه گذاران خارجی به کمک توریسم دریایی آمدند

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جذب طرح های سرمایه گذاران خارجی در بخش توریسم دریایی کشور خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۷۷۲۲
سرمایه گذاران خارجی به کمک توریسم دریایی آمدند
سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار مانا در باره سرمایه گذاری ها خارجی و داخلی در بخش توریسم دریایی اظهار داشت:دریا، یکی ازمهمترین جاذبه های گردشگری کشورمان محسوب می شود.                                      
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: وجود جزایر زیبا در خلیج فارس، دریای خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر این امکان را برای ایران فراهم کرده است تا بتواند علاوه بر بهره برداری ازاین نعمت خدادادی در زمینه های مختلف صنعتی، نسبت به بهره برداری از آن در بخش توریسم نیزعمل  کند.                                                                                                    
به گفته این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در حال حاضر سرمایه گذاران داخلی در بخش های مختلف این صنعت در سواحل شمالی، جنوبی و نیز جزایر در حال انجام طرح های و پروژه های مصوب هستند.                     
وی ورود سرمایه گذار خارجی در بخش توریسم دریایی را در راستای توسعه هر چه بیشتر این صنعت بسیار حائز اهمیت دانست و متذکر شد: در راستای افزایش جذب سرمایه گذاران خارجی، همچون سایرکشورهای دنیا باید بتوان ظرفیت های توریسم دریایی کشور در شمال و جنوب را در قالب بسته های سرمایه گذاری مناسب تهیه کرد.
اوحدی اضافه کرد: ارائه این بسته های سرمایه گذاری در نمایشگاه های بین المللی گردشگری می تواند سرمایه گذاران خارجی را از وجود ظرفیت های توریسم دریایی ایران آگاه سازد و در نهایت آنها را نسبت به سرمایه گذاری در این بخش از توریسم ترغیب کند.
به گفته وی، یکی از پیشرفته ترین قوانین سرمایه گذاری در بخش قوانین جذب سرمایه گذار در ایران وجود دارد که امید است  با فرصت هایی که امروزه در دنیا برای همکاری با ایران به وجود آمده، بتوان نسبت به جذب سرمایه گذاران خارجی در زمینه توریسم دریایی اقدام کرد.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خطوط اعتباری که در برخی کشورهای دنیا با بانک مرکزی به امضا رسیده است را زمینه مناسبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی در توریسم دریایی کشورعنوان کرد.              
اوحدی خاطرنشان ساخت: آمارها حاکی از آن است که از سال 92 تا 95 ، 21 طرح جذب سرمایه گذار خارجی در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ثبت شده است. 
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: نکته قابل توجه در این طرح های جذب سرمایه گذار خارجی این است که تعداد پنج طرح در سال 95 به ثبت رسیده است.                                        
وی اذعان داشت: ثبت 25 درصد طرح های جذب سرمایه گذار تنها در یک سال، حاکی از رویکرد جدی دولت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جذب سرمایه گذارخارجی است که نسبت به سه سال گذشته بسیار افزایش داشته است.
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد: بخشی از این 21 طرح جذب سرمایه گذار خارجی نیز به توریسم دریایی اختصاص داشته است.
اوحدی اذعان داشت: در حال حاضر فرایند اجرایی شدن این طرح های سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف توریسم از جمله توریسم دریایی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در وزارت اقتصاد و دارایی در حال طی کردن مراحل قانونی کار است.
به گفته این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،علاوه بر جذب سرمایه گذاران خارجی در زمینه توریسم دریایی، تلاش ها برای جذب سرمایه گذاران داخلی با ارائه تسهیلات برای ورود آنها، همواره در حال انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار