۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

بنادر کوچک حلقه اتصال به بنادر بزرگ

شاخص جدید اتصال بنادر کانتینری جهان از سوی Drewry نشان می دهد بنادر کوچکتر قابلیت بیشتری برای برقراری ارتباط خطی با بنادر بزرگ دارند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۷۶۵۵
بنادر کوچک حلقه اتصال به بنادر بزرگبه گزارش گروه بین الملل مانا و بر اساس آخرین ویرایش چشم انداز بنادر و ترمینال ها از سوی موسسه تحقیقاتی Drewry، این موسسه یک شاخص منظم و قراردادی برای اتصال بنادر با هدف رده بندی و نظارت بر این موضوع که چگونه بنادر کانتینری مشهور جهان با یکدیگر در ارتباط هستند، ایجاد کرده است که به موجب آن در بسیاری از مواقع بنادر کوچکتر نقش ارتباطی بیشتری در مقایسه با بنادر بزرگ برای برقراری ارتباط خطی دارند.
بر اساس این گزارش، بندر شانگهای بیشترین شاخص را به خود اختصاص می دهد و مستقیما می تواند به تمامی مناطق جهان خدمات رسانی کند و بیشترین تعداد خدمات خطوط اصلی با پهلوگیری 168 فروند شناور در هفته را از آن خود کرده است. بنابراین جای تعجب نیست که بعنوان بزرگترین بندر کانتینری جهان، جایگاه نخست در لیست برترین ها به این بندراختصاص یافته باشد.
این گزارش ادامه داد: با توجه به گسترۀ بنادر کانتینری در آسیا و وجود راه های دریایی و هاب های متفاوت در این قاره همچنان تعجبی نیست که 9 بندر برتر و اتصال دهنده از 10 بندر در آسیا باشد. افزون برآن دهمین جایگاه برترین ها به بندر روتردام در اروپا تعلق دارد که تنها یک سوم شاخص ارتباطی بندر شانگهایی را داراست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار