۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
نایب رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس:

فضای مثبتی برای تصویب لایحه مناطق آزاد جدید در مجلس حاکم است

نایب رئیس کمیسیون سیاست داخلی مجلس گفت: فضای مثبتی بین نمایندگان مجلس برای تصویب مناطق آزاد جدید در مجلس حاکم است.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۷۶۴۸
فضای مثبتی برای تصویب لایحه مناطق آزاد جدید در مجلس حاکم است

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در چابهار اظهار داشت: پس از بازدید اعضای کمیسیون از چابهار و سواحل مکران ذهنیت اعضاء نسبت به مناطق آزاد و به ویژه چابهار تغییر یافت چرا که منطقه آزاد چابهار در دو سه سال اخیر رشد و توسعه قابل توجهی را تجربه کرده است.
وی افزود: از نمایندگانی که مخالف سرسخت مناطق آزاد هستند دعوت می‌کنم از ظرفیت ها و طرح‌های موجود در مناطق آزاد وبه طور ویژه منطقه آزاد چابهار بازدیدی میدانی به عمل آورند هرچند فضای مثبتی بین نمایندگان مجلس برای تصویب مناطق آزاد جدید حاکم است چراکه اگر مناطق آزاد متناسب با شاخص‌ها ونیازهای موجود توسعه یابند کشور رشد اقتصادی بالایی را تجربه می‌کند.
نایب رئیس کمیسیون شوراها سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی در عین حال تاکید کرد: هرچند طرح‌های توسعه ای بسیاری در چابهار به عنوان قلب سواحل مکران و سوپاپ اطمینان بنادر کشور اجرا شده اما روند اجرای آن‌ها کند است.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل در منطقه آزاد چابهارعدم تفویض اختیار به منطقه آزاد چابهار مطابق با ماده 65 قانون مناطق آزاد است چراکه برخی از دستگاه‌های عضو شورای عالی مناطق آزاد اختیارات خود را به منطقه آزاد برای تسهیل در تجارت، سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار واگذار نمی‌کنند واین امر سبب روند کند طرح‌های توسعه ‌ای در این بندر شده است.
وی ادامه داد:مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل مکران تاکید بسیار ویژه‌ای دارند و برنامه ششم توسعه نیز قانون آن را مصوب کرده است بنابراین در قانون مشکلی وجود ندارد و گره کار در عدم اجرا و یا اجرای ناهماهنگ قوانین است.
رئیس هیئت پارلمانی بازدید کننده از چابهار در پایان گفت: پس از پایان سفر در اولین جلسه کمیسیون در تهران با دعوت از دستگاه های عضو شورای عالی مناطق آزاد از آن ها می‌خواهیم به منطقه آزاد چابهار قدرت و اختیارات بیشتری واگذار کنند و موانع موجود بر سر راه طرح‌های توسعه ای را برطرف کنند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار