۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

رشد 32درصدی حمل و نقل ریلی در بندرامام

مدیرکل بنادرودریانوردی خوزستان گفت: بیش از دو میلیون تن انواع کالا در بندر امام (ره) بارگیری و از طریق شبکه حمل و نقل ریلی به اقصی نقاط کشور فرستاده شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۶۲۶
رشد 32درصدی حمل و نقل ریلی در بندرامام
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی و رویکرد استراتژیک سازمان بنادر و دریانوردی درباره افزایش سهم این نوع حمل و نقل در بنادر کشور اظهار داشت: درهشت ماه نخست سال جاری دو میلیون و ۱۲۴ هزار و ۱۲۰ تن انواع کالا از سوی ۳۲ هزار دستگاه واگن در بندر امام خمینی (ره) بارگیری و از طریق شبکه حمل و نقل ریلی به اقصی نقاط کشور فرستاده شد. این میزان جابجایی کالااز سوی شبکه حمل و نقل ریلی در بندر امام (ره) درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه افزود: در اثر هم افزایی راه آهن جمهوری اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی، این اداره کل ضمن تقویت و گسترش زیرساخت های مورد نیاز در سطح مجتمع بندری از جمله نوسازی خطوط ریلی و ایجاد ایستگاه های مجهز توزین ریلی، باعث استقبال صاحبان کالا و بازرگانان برای بهره گیری از این ظرفیت شده است.
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از دیرباز متصل به راه آهن سراسری کشور بوده و با برخورداری از ۱۲۰ کیلومتر راه آهن داخلی، امکان تخلیه و بارگیری انواع کالا در این منطقه را دارا است.
بندر امام خمینی(ره) دومین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار