۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
حق شناس به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس ناوگان ملی گفت:

باید برای تقویت ناوگان از اهرم های ملی استفاده کرد

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هیچ شکی نیست که باید ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تقویت شود.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۷۶۰۳
باید برای تقویت ناوگان از اهرم های ملی استفاده کردهادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه برای درک اهمیت ناوگان ملی باید به چند نکته مهم اشاره کرد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 80 درصد حمل و نقل در جهان از طریق دریا انجام می شود، هزینه حمل و نقل نیز مستقیما بر قیمت نهایی کالا موثر است، در این میان این حمل و نقل دریایی است که همچنان بالاترین صرفه را ایجاد می کند.
وی افزود: اهمیت حمل و نقل دریایی در جهان به اندازه ای بالاست که از 172 عضو(IMO) سازمان بین المللی دریایی 44 عضو آن را کشورهای محصور در خشکی و یا بدون دسترسی به آبهای آزاد تشکیل می دهند که با عضویت در این سازمان بین المللی تلاش می کنند بر حمل و نقل دریایی بین المللی تاثیر بگذارند.
حق شناس این موارد را بیانگر اهمیت روزافزون در اختیار داشتن مرزهای دریایی و به تبع آن ناوگان دریایی برای کشورها دانست و ادامه داد: با این حال حمل و نقل دریایی برای ایران اهمیت مضاعفی دارد چرا که ماهیت انقلاب و نظام سیاسی کشور استکبارستیزانه است بنابراین همواره با بحران های مختلف مواجه بوده و است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  تاکید کرد: اگر ناوگان ملی در جنگ به یاری کشور نمی آمد و در زمان تحریم های ظالمانه این ناوگان در اختیار نبود قطعا تاثیرات مخربی بر اقتصاد کشور و معیشت مردم وارد می شد.
وی خاطر نشان کرد: هرچند هر کشتی که پرچم ایران را برافراشته کند بخشی از ناوگان ملی محسوب می شود اما نمی توان نقش بی نظیر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در مقاطع بحرانی پس از انقلاب کتمان کرد. بنابراین هیچ شکی نیست که باید ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تقویت کرد.
وی همچنین با یادآوری ماهیت بین المللی ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و حضور آن در بازار رقابت جهانی اظهار داشت: باید از اهرم های ملی برای حمایت از ناوگان ملی بهره برد تا توان آن در رقابت فشرده و دشوار بین المللی تقویت شود. بنابراین باید در پنجاهمین سالگرد فعالیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید تمامی  توجهات به سمت چگونگی هر چه توانمند سازی آن باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار