۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

توقیف سه شناور باری در آبهای خلیج فارس

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف سه فروند شناور باری حامل کالاهای قاچاق به ارزش 28میلیارد و 300میلیون ریال در آبهای شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۷۵۰۳
توقیف سه شناور باری در آبهای خلیج فارس
سردار سرتیپ عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناورها 49هزارقوطی کنسرو زیتون،600جفت کفش چرمی، 185دستگاه لباسشویی، 60دستگاه مایکروفر، 56 دستگاه آبسردکن، 33دستگاه آبمیوه گیری، 20دستگاه جاروبرقی،60 دستگاه کولر گازی و مقادیری لوازم آشپزخانه که از دبی بارگیری شده بود به نفع دولت ضبط کردند.
وی افزود: در این ارتباط 14متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی منطقه شدند.
فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان بر تداوم مبارزه با ورود کالای قاچاق با هدف ریشه کنی این معضل اجتماعی و اقتصادی در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی و دریایی خوزستان تاکید کرد.
سردار نظرپور افزود: با تلاش های صورت گرفته در سال جاری، در حال حاضر ریسک واردات کالای قاچاق به مناطق بندری و ساحلی خوزستان افزایش یافته است.
در سال جاری حدود یک هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و آبهای ساحلی خوزستان توقیف شده است. مناطق ساحلی استان خوزستان از دیرباز آلوده به کالای قاچاق که عمدتا" از کشورهای حوزه خلیج فارس وارد می شود بوده است.
مقام معظم رهبری درابتدای سال جاری بر مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با معضل قاچاق سازمان یافته با هدف صیانت از نیروی کار ایرانی و حمایت از اشتغال و تولید داخلی تاکید کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار