۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

انتقاد دو نماینده مجلس از رفتار هتاکانه مسئولان بنادر کویت

نمایندگان ماهشهر و آبادان در مجلس شورای اسلامی از رفتارهتاکانه مسئولان بنادر کویت بخصوص بندر دوحه این کشور با ملوانان و دریانوردان خوزستانی انتقاد کرده و آن را محکوم کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۶۹۵۶
انتقاد دو نماینده مجلس از رفتار هتاکانه مسئولان بنادر کویت
غلامرضا شرفی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: مسئولان بنادر کویت از اینکه ملوانان ایرانی پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر عرشه شناورهای خود به اهتزار در می آورند و عکس های مسئولان ارشد نظام اسلامی را در شناورها نصب می کنند خشمگین و با ملوانان رفتار غیربرادرانه و دون از شان حرفه ملوانی دارند.
غلامرضا شرفی افزود: در برخی موارد برخورد فیزیکی با ملوانان ایرای در بنادر کویت گزارش شده است و تاکنون اعتراض ها به این وضعیت به جایی نرسیده است.
وی گفت: در این خصوص تاکنون چند جلسه با معاون پارلمانی وزارت امور خارجه داشته ایم و مراتب اعتراض خود را نسبت به بی حرمتی با ملوانان ایرانی توسط مسئولان بنادر کویت ابلاغ کرده ایم.
شرفی همچنین بازرسی بدنی ملوانان ایرانی توسط ماموران بندری کویت را غیرقابل توجیه خواند.
علی گلمرادی نماینده ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی نیز از برخورد نادرست مسئولان بندر دوحه کویت با ملوانان خوزستانی انتقاد کرد و در این خصوص خواستار پیگیری وزارت امور خارجه ایران شد.
وی گفت: متاسفانه خدمه لنج های ایرانی به دلیل اینکه نصب پرچم در عرشه شناورهای خود مورد بازخواست مسئولان بنادرکویت قرار می گیرند.
گلمرادی افزود:در چند ماه اخیرگزارش های متعددی از برخورد ناشایست مسئولان بنادر کویت با ملوانان خوزستانی صورت گرفته است و این برخوردها هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ملوانان و دریانوردان ایرانی تاکنون هیچگونه عمل خلاف قانون و مغایر با قوانین بین المللی و دریانوردی انجام نداده اند، افزود: در صورت تداوم رفتارهای نامناسب کویتی ها، موضوع در مجلس مطرح می شود.
بیشتر مراودات تجار و بازرگانان خوزستان با کشورهای حوزه خلیج فارس بخصوص کویت است.
چوئبده نزدیک ترین بندر کشور به کویت است.
مصالح ساختمانی و غذایی ، میوه تازه ، خوراک دام و علوفه مهمترین اقلام صادراتی بنادرخرمشهر ، آبادان ، خرمشهر و هندیجان و چوئبده است.
برچسب ها: کویت
ارسال نظرات
آخرین اخبار