۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

توسعه سرمایه گذاری خارجی در شیلات مازندران

مدیر کل شیلات استان مازندران از آمادگی این اداره کل برای جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش شیلات و آبزیان مازندران خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۹۴۰
توسعه سرمایه گذاری خارجی در شیلات مازندران حسینعلی رستمی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: حضورسرمایه گذاران خارجی در بخش های مختلف شیلاتی می تواند زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر این صنعت شود.
وی افزود: استان مازندران از ظرفیت ها و قابلیت های زیادی در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی در صنعت شیلات برخوردار است.
به گفته وی، پرورش ماهی درقفس های دریایی، پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی، ایجاد مجتمع های عمل آوری و فرآوری محصولات شیلاتی و ایجاد اسکله های پشتیبانی پرورش ماهی درقفس ازمهمترین فرصتهای شیلاتی برای سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود.
این مقام مسئول در استان مازندران از آمادگی شیلات مازندران برای اجرای طرح های مشترک با سرمایه گذاران خارجی خبر داد.
رستمی بیان داشت: متقاضیان سرمایه گذاری خارجی در شیلات مازندران می توانند طرح های خود را به اداره شیلات استان تحویل دهند تا طرح آنها مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد.                                                                                                                                    
به گفته وی، طرح های سرمایه گذاری شامل مطالعات طرح، هزینه های اجرای طرح، مدت اجرای طرح، دانش فنی موردنیاز، بازارهای هدف، مواد اولیه و.... است.
وی خاطرنشان ساخت: بدون شک حضور سرمایه گذاران خارجی و مشارکت در صنعت شیلات ایران می تواند باعث رونق هر چه بیشتر صنعت شیلات کشور شود.
مدیر کل شیلات مازندران در ادامه گفته های خود با اشاره به جایگاه شیلات استان مازندران در پرورش انواع آبزیان به ویژه ماهیان خاویاری، اظهار داشت: ظرفیت های استان مازندران برای توسعه پرورش ماهیان خاویاری بسیار زیاد است.                                                 
به گفته وی، توسعه پرورش ماهیان خاویاری در استان تنها با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی است که می تواند به جایگاه واقعی خود دست یابد.
وی در ادامه گفته ها ی خود بر ضرورت تلاش در انتقال دانش و تکنولوژی های نوین آبزی پروری به ویژه در پرورش ماهیان خاویاری تاکید کرد.
رستمی همچنین به نقش بازدارنده و مهم یگان حفاظت منابع آبزیان استان در مبارزه با صیدهای غیرمجاز ماهیان خاویاری اشاره کرد و گفت: در این زمینه یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات مازندران با وجود هشت پایگاه حفاظتی در سراسراستان با صیادان غیرمجاز برخورد جدی بر اساس قانون دارد.            
وی یادآور شد: هم اکنون چندین مزرعه بزرگ و کوچک در استان مازندران به پرورش ماهیان خاویاری مشغولند که فعالیت آنها برای استان نیز اشتغالزایی به همراه داشته است.
مدیر کل اداره شیلات مازندران تاکید کرد: بسیاری از این مزارع هم اکنون به مرحله تولید خاویار رسیده اند که بخش مهمی از صادرات خاویار کشور را تامین می کنند.
وی اذعان داشت: همچنین صادرات گوشت ماهیان خاویاری نیز از ارزآوری بسیار خوبی برای کشور همراه بوده است که امید می رود این وضعیت در سالهای بعد رونق بیشتری یابد.
رستمی با اشاره به اینکه در حال حاضر گونه فیل ماهی به عنوان مهمترین گونه ماهیان خاویاری در مزارع استان مازندران پرورش داده می شود، گفت: براساس سیاست های تعیین شده در سازمان شیلات ایران، تلاش می شود با توزیع بچه ماهی سایر گونه های خاویاری در بین مزارع پرورشی استان مازندران نسبت به پرورش سایر گونه های این گونه ماهیان نیز اقدام شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار