۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

گشت دریایی توریست ها در قشم از پنج اسکله این جزیره

پنج پست اسکله کوچک به منظور استفاده گردشگران جهت انجام گشت های دریایی در جزیره قشم فعالیت دارند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۹۲۴
گشت دریایی توریست ها در قشم از پنج اسکله این جزیرهمدیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به خبرنگار مانا گفت: در حال حاضر تعداد پنج پست اسکله کوچک به منظور استفاده گردشگران جهت انجام گشت های دریایی در جزیره قشم فعالیت دارند.
محمد امین جعفری حسینی ادامه داد: این اسکله ها در روستاهای لافت، گبرزین، شیب دراز، سهیلی و طبل قرار گرفته است.
به گفته وی، اسکله کندالو در قشم، اسکله ای است که پرترددترین سفرها به جزیره هنگام از طریق قایق های مستقر در این اسکله انجام می شود.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم به بهسازی و ساماندهی اسکله کندالو در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته جهت بهسازی اسکله کندالو، هم اکنون گردشگران با آسایش بیشتری با استفاده از این اسکله به جزیره هنگام سفر می کنند.
وی به اشتغال تعداد زیادی از بومیان جزیره هنگام در مسیر دریایی کندالو- هنگام خاطرنشان ساخت: با توجه به عدم وجود اسکله تفریحی در جزیره قشم، ضروری است هر چه سریعتر نسبت به ساخت اسکله به عنوان یکی از ابتدایی ترین زیرساختهای توریسم دریایی اقدام شود.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: این مهم از طریق حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی تحقق خواهد یافت.
جعفری حسینی در ادامه گفته های خود تاکید کرد: هم اکنون سازمان منطقه آزاد قشم با تمام توان خود در راستای توسعه توریسم جزیره تلاش می کند.
وی همچنین به توجه ویژه دولت دوازدهم به توریسم دریایی اشاره کرد و گفت: به همین منظور کمیته راهبردی گردشگری دریایی با عضویت ارگان های مرتبط تشکیل شده است که این امر حاکی از اهمیت این بخش از توریسم توسط بخش حاکمیتی است.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با اشاره به عضویت 13 ارگان دولتی در این کمیته راهبردی تصریح کرد: تشکیل این کمیته راهبردی و عضویت سازمان منطقه آزاد قشم در آن فرصتی برای ارتقای توریسم دریایی جزیره محسوب می شود که نباید آن را از دست داد.
جعفری حسینی بر ضرورت افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به بخش های مختلف توریسم جزیره قشم، خاطرنشان ساخت: به این ترتیب جزیره قشم می تواند به جایگاه واقعی خود در بخش توریسم دریایی دست یابد.
مدیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با تاکید بر ضرورت بهره مندی بیشتر از مواهب خدادادی دریا در راه توسعه توریسم و اقتصاد کشور عنوان کرد: به نظر می رسد تاکنون پشت به دریا زندگی کرده ایم اما هم اکنون باید تغییر جهت داده و روبه سوی افق های دریا، روزهای بهتری را برای جامعه ساحل نشین کشور ایجاد کنیم.
جعفری حسینی در ادامه از ساخت پارک خطی – ساحلی با تمام امکانات گردشگری ساحلی و دریایی خبر داد و گفت: تحقق این امر با افزایش زیرساختهای گردشگری جزیره تاثیر بسزایی در رونق هر چه بیشتر توریسم خواهد داشت.
وی با اشاره به آماده بودن طرح ساخت این دو پارک خطی- ساحلی در جزیره قشم اظهار داشت: به زودی بخش های مختلف و مربوطه سازمان منطقه آزاد قشم تمام بسته های لازم جهت اجرایی شدن این پروژه توریستی را اعلام می کنند.
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، یادآور شد: سپس در راستای واگذاری اراضی ساحلی مورد نیاز برای ایجاد این پارک خطی- ساحلی، طرح مصوب این پروژه ها در اختیار مدیریت ارشد سازمان منطقه آزاد قشم قرار خواهد گرفت.
به گفته جعفری حسینی، ساخت و بهره برداری از این پارک های خطی- ساحلی نقش بسیار مهمی در توسعه توریسم جزیره قشم خواهد داشت.
وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: انتظار می رود به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت یکی از این پارک های خطی – ساحلی قشم باشیم.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با ساخت و بهره برداری از این پارک های ساحلی شاهد توسعه هر چه بیشتر توریسم ساحلی و دریایی در آبهای خلیج فارس خواهیم بود.
برچسب ها: قشم گشت دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار