۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
عضو هیئت رییسه مجلس:

لایحه اصلاح قانون اداره مناطق آزاد تحویل مجلس شد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت:یکی از تأکیدات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، اصلاح قانون اداره مناطق آزاد و تجاری به منظور ایفای نقش هر چه بهتر این مناطق در اقتصاد کشور بود تا این که لایحه‌ای در این زمینه از سوی دولت به مجلس ارائه شده است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۶۸۶۷
لایحه اصلاح قانون اداره مناطق آزاد تحویل مجلس شدبه گزارش مانا از هرمزگان، محمد آشوری روز گذشته در جمع مردم جزیره قشم  اظهار کرد: این لایحه هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نوبت بررسی قرار دارد و امید است بتوان تا پیش از زمستان سال جاری این لایحه به صحن علنی مجلس آورده شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان این که هنوز مناطق آزاد آن طور که باید و شاید در اقتصاد ملی نقش محوری ایفا نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: نفس ایجاد مناطق آزاد در کشور با هدف ایجاد تحرک در حوزه سرمایه‌گذاری در این مناطق بود و اگر چه شاهد تلاش‌های فراوانی در این زمینه هستیم اما تا رسیدن به نقطه واقعی در این زمینه راه بسیاری وجود دارد و لذا لایحه اصلاح قانون اداره مناطق آزاد از سوی دولت در همین زمینه صادر شده است.
آشوری با بیان این که اگر بر تعداد مناطق آزاد در کشور افزوده شود باید برنامه مدون‌تری برای اداره مناطق آزاد در کشور  وجود داشته باشد، عنوان کرد: اگر مناطق آزاد به جایگاه واقعی در اقتصاد کشور دست پیدا کنند، عواید حاصل از گردش اقتصادی در آنها نصیب مناطق همجوار نیز خواهد شد و مردم ساکن در این مناطق نیز از ظرفیت‌های خوب آن بهره‌مند می‌شوند.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت ادامه داد: نامه‌ای برای لغو اخذ عوارض از ورود و خروج شهروندان جزیره قشم به این جزیره به رئیس جمهور در قالب مجمع نمایندگان استان نوشته‌  و این مسأله از معاون اول رئیس جمهوری نیز پیگیری شد و در دیدار گروهی نمایندگان و استاندار هرمزگان با رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع به طور ویژه مطرح  و خواستار تدبیر در این زمینه شدیم.

وی تصریح کرد: حتما در فرآیند بررسی لایحه اصلاح قانون اداره مناطق آزاد کشور این پیشنهاد را ارائه خواهیم کرد و همین‌طور مجموعه پیشنهادات متنوعی نیز با توجه به مشکلاتی که اکنون گریبانگیر مردم در دو منطقه قشم و کیش است، آماده خواهیم کرد تا در این فرآیند مطرح و برای تصویب آن تلاش کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار