۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

شهرداران نسبت به آلوده کردن دریا حساس باشند

استاندار جدید هرمزگان نسبت به صیانت از حریم دریا از سوی فرمانداران تاکید کرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۷۶۴۹۴
شهرداران نسبت به آلوده کردن دریا حساس باشند
به گزارش مانا از بندرعباس، فریدون همتی در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان اظهار کرد: استان‌هایی موفق هستند که مدیران آنها قدرت به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی را داشته باشند که این کار نیازمند برنامه و کار و ساماندهی امور است.
وی افزود: در این استان می‌توانیم کارهای برجسته‌ای در این دوره کاری برای مردم در این منطقه مهم و حساس انجام دهیم و باید با کار و تلاش شبانه‌روزی و خوش فکری در جهت جذب منابع کار کنیم.
استاندار هرمزگان با اشاره به قرار گرفتن این استان در کنار سواحل خلیج فارس و دریای عمان، بیان کرد: فرمانداران مکلف هستند با هماهنگی شهرداران از هرگونه ساخت و ساز در محدوده سواحل استان جلوگیری کنند.
همتی همچنین تاکید کرد: صیانت و حفاظت از سواحل باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار فرمانداران باشد.
همتی همچنین در گردهمایی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان هرمزگان با بیان اینکه بخش عظیمی از جمعیت هرمزگان در شهرها زندگی می‌کنند، عنوان کرد: هرمزگان یک استان زرخیز و معدن همه ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌هاست و از مردمی بسیار خوب، ظرفیت دریا و تجارت کالا و بنادر بزرگ برخوردار است.
وی ادامه داد: در کنار این موارد گردشگری می‌تواند یکی از ظرفیت‌های مهم هرمزگان در مناطق ساحلی و غیرساحلی استان باشد و همه باید در جهت شکوفا کردن این ظرفیت تلاش و لوازم درست جذب گردشگر در استان را فراهم کنیم.
استاندار هرمزگان افزود: باید دسترسی سهو و آسان برای مردم کشور فراهم شود تا به هرمزگان سفر کنند و در نیمه دوم سال که شرایط آب و هوایی مناسب در این استان مناسب است، گردشگران کشور می‌توانند به هرمزگان سفر کنند که موجب گردش مالی و ایجاد اشتغال خوب و ارتقا کیفیت زندگی مردم خواهد شد.
همتی تصریح کرد: با گردشگری می‌توان در کوتاه‌مدت و با کمترین هزینه بیشترین منفعت اجتماعی را برای استان هرمزگان خلق کرد و باید قدر فرصت‌ها و ظرفیت‌های هرمزگان را بدانیم و از وجب به وجب آن استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: اولویت شهرداری‌های استان بر صیانت از سواحل و زیباسازی شهرها و احداث پارک‌های خوب قرار گیرد و هرجا ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر وجود دارد را معرفی و پیگیری کنند.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین شهرداران مناطق ساحلی باید نسبت به آلوده کردن دریا حساسیت نشان دهند و از آن جلوگیری کنند.
برچسب ها: هرمزگان
ارسال نظرات
آخرین اخبار