۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

مازندران با کاهش 83 درصدی آمار غرق شدگی مواجه شد

میزان غرق شدگی ها در نوار ساحلی استان مازندران در تابستان امسال در مقایسه با چهار سال گذشته 83 درصد کاهش داشته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۴۴۸
مازندران با کاهش 83 درصدی آمار غرق شدگی مواجه شدمدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران ادامه داد: بر اساس آمار اخذ شده طی سه ماه گذشته، 62 نفر در آبهای استان مازندران دچار غرق شدگی شده اند.
عیسی طوسی تصریح کرد: این در حالی است که تابستان سال گذشته شاهد غرق شدگی 79 نفر از هموطنانمان در آبهای استان مازندران بوده ایم.
وی خاطرنشان ساخت: بر این اساس میزان غرق شدگی ها در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از کاهش 21 درصدی برخوردار بوده است.
این مقام مسئول در استان مازندران در ادامه بیانات خود یادآور شد: مقایسه میزان غرق شدگی های امسال در مقایسه با آمار غرق شدگی ها در سالهای قبل از 92 و آغاز به کار دولت تدبیر و امید با 83 درصد کاهش همراه بوده است.
طوسی عنوان کرد: قبل از شروع فعالیت دولت تدبیر و امید، شاهد غرق شدگی سالانه بیش از 200 نفر در آبهای استان بودیم.
به گفته وی، آمارهای اخذ شده حاکی از این است، بیشترین میزان غرق شدگی ها در آبهای ساحلی استان مازندران به ترتیب در محمودآباد، نوشهر و بابلسر رخ داده است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران افزود: غرق شدگی ها در مناطق خطر آفرین و شناممنوع، ویلاهای خصوصی، داخل طرح های ساماندهی و نیز در ساعت هایی که ناجیان غریق حضور ندارند، صورت گرفته است.
به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، ناجیان غریق از هشت صبح تا هشت شب در دو شیفت کاری در نوار ساحلی استان مازندران به گردشگران خدمات ارائه می دهند.
طوسی در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: امسال در مجموع هزار و 500 نفر ناجی غریق در استان مازندران فعالیت داشتند که از این میزان، 920 نفر در مناطق ممنوعه شنا استقرار یافته بودند و مابقی نیز در طرح های ساماندهی دریا به گردشگران خدمات ارائه دادند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، یادآور شد: تابستان امسال 870 نفر ناجی غریق جدید به تعداد ناجیان استقرار یافته در نوار ساحلی استان مازندران افزوده شده بودند.
وی بیان داشت: افزایش تعداد ناجیان غریق بدون شک در کاهش میزان 21 درصدی غرق شدگی ها در مقایسه با سال گذشته بسیار موثر بوده است.
دبیر ستاد ساماندهی دریای مازندران به فعالیت 95 طرح ساماندهی دریا در نقاط مختلف نوار ساحلی استان مازندران اشاره کرد و گفت: از گردشگران تقاضا می شود برای گذراندن اوقات تفریحی مناسب خود و خانواده شان فقط در این مکان ها به شنا بپردازند.
به گفته وی، در طرح های ساماندهی دریا ناجیان غریق آماده خدمات رسانی فوری و مناسب به گردشگران هستند و ضمن آن گردشگران می توانند از سایر خدمات رفاهی در این طرح ها بهره مند شوند.
طوسی اظهار امیدواری کرد: با رعایت گردشگران نسبت به شنا کردن در طرح های ساماندهی دریا و اجتناب از شنا در مناطق خطر آفرین، روند کاهش میزان غرق شدگی در آبهای استان تا حدی ادامه داشته باشد که این رقم به صفر برسد و سفر به مازندران برای همه خاطرات خوشی را به همراه داشته باشد.
برچسب ها: غرق شدن مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار