روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

آغاز برداشت میگوی پرورشی از استخرهای ساحلی بوشهر

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به ذخیره‌سازی یک میلیارد و 79میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی سواحل استان بوشهر گفت: کار برداشت میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر آغاز شده و تا پایان مهر ادامه دارد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۶۳۳۶
آغاز برداشت میگوی پرورشی از استخرهای ساحلی بوشهر
صغری اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با تاکید بر نقش مهم استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن بیش از 900 کیلومتر مرزدریایی با خلیج فارس فرصت مهمی برای طرح‌های آبزی‌پروری فراهم کرده است که در این راستا طرح‌های پرورش ماهی و میگو در استان اجراء شده است.
وی با اشاره به ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی بیان کرد: امسال یک میلیارد و 79 میلیون قطعه بچه میگو در سطح سه هزار و 617 استخر پرورش در استان بوشهر ذخیره سازی شده است.
معاون شیلات استان بوشهر با اشاره به وجود استخرهای پرورشی در 10 مجتمع و سایت پرورش میگو اضافه کرد: شرایط مناسب تولید و وجود زیر ساخت های آماده باعث شد امسال در 10 مجتمع و سایت از شمال تا جنوب این استان پرورش میگو اجرا شود که تولید 15 هزار تن میگوی پرورشی پیش بینی شده است.
اشرف از تامین مولدهای میگو برای تامین بچه میگوی استخرهای پرورشی خبرداد و تصریح کرد: برای تولید بچه میگوی مورد نیاز امسال 10 هزار جفت مولد در استان تامین شد که از این شمار یک‌هزار و 400 جفت از هاوایی وارد شده است.
وی با اشاره به راه اندازی 11 مرکز تکثیر و تولید بچه میگو در استان بوشهر اظهار کرد: بچه میگوی مورد نیاز استخرهای پرورشی استان بوشهر در 11 مرکز تکثیر فعال در این استان تکثیر و در اختیار پرورش دهندگان میگو قرار گرفت.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر یادآور شد: ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورش این استان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا نیمه تیرماه به طول انجامید و کار برداشت نیز از شهریور ماه آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون از پنج سایت استان دوهزار و 700 تن میگوی پرورشی برداشت شده است گفت: در زمان حاضر 26 مرکز فرآوری در استان بوشهر آماده انجام فرآوری میگوی پرورشی است.
 اشرف، پیش بینی تولید 15 هزار تن میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر کرد که نسبت به 9 هزار تن سال قبل از افزایش شش‌هزار تنی برخوردار است.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار