۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

هدفگذاری تولید 30 هزار تن میگو در سال جاری

دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، رتبه جهانی ایران در بخش پرورش میگو را سیزدهم عنوان کرد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های در حال انجام برای افزایش تولید، شاهد ارتقاء وضعیت جهانی صنعت میگو سالهای آینده باشیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۶۰۶۵
هدفگذاری تولید 30 هزار تن میگو در سال جاریعلی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به افزایش قابل توجه تولید میگوی پرورشی در سال جاری، عنوان کرد: امسال نیز همچون سالهای گذشته، پرورش دهندگان میگو در استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان، بوشهر و گلستان نسبت به پرورش میگو اقدام کرده اند.
دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، بیان داشت: در تولید امسال از نظر زمان و تاریخ ذخیره سازی پیشرفت خوبی حاصل شده است.
این فعال بخش خصوصی در امر صنعت شیلات ایران در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه در سال جاری 2.260 میلیارد قطعه رهاسازی شده است، بیان داشت: زمان ذخیره سازی لاروها، امسال در مقایسه با سالهای قبل 50 روز زودتر انجام شده است.                                  
خدایی با بیان اینکه امسال تاکنون حدود یک هزار هکتار از مزارع کراپ اول هرمزگان برداشت شده است، خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود تولید میگوی ایران با افزایش چشمگیر نسبت به سال گذشته، به رقمی در حدود 30 هزار تن برسد.                                                                  
دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران در ادامه گفته های خود، رتبه جهانی ایران را در بخش پرورش میگو، رتبه سیزدهم عنوان کرد.     
این فعال بخش خصوصی در تولید و تجارت آبزیان گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های در حال انجام برای افزایش تولیدمیگوی پرورشی در نوار ساحلی جنوب و شمال کشور، در سالهای آینده شاهد ارتقاء وضعیت جهانی صنعت میگو در دنیا باشیم.                                                      
خدایی همچنین به وجود مشکلات و چالش های مدیریتی پیش روی توسعه هر چه بیشتر صنعت تولید میگوی کشور به عنوان موانع اصلی پیشرفت در تولید بیشتر آبزیان اشاره کرد.
دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران به عدم لایروبی مناسب کانال های ورودی و خروجی آب در زمان مناسب به عنوان یکی از چالش های مدیریتی صنعت پرورش میگو اشاره کرد.                                                                                
دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران در ادامه سخنان خود در این خصوص بیان داشت: عدم همکاری برخی پرورش دهندگان در معدوم سازی و یا صید اضطراری میگو در مواقع بروز بیماری یکی از آشکارترین چالش های تولید میگوی پرورشی ایران است.                        
خدایی، همچنین عدم رتبه بندی کیفیت بچه میگو را در مراکز تکثیر میگو به عنوان یکی دیگر از کاستی های موجود درصنعت پرورش میگوی کشور، دانست.
وی با اشاره به اینکه امسال نیز گونه وانامی در کشور پرورش داده شد، بیان داشت: صنعت پرورش میگوی هند پس از وابستگی به گونه وارداتی وانامی که در معرض ابتلا به بیماری های متعدد قرار دارد، تصمیم گرفته است که به پرورش میگوی سفید هندی روی آورد.                                  
به گفته دبیر کل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، با مطالعات صورت گرفته توسط کارشناسان هندی ثابت شده است که این گونه مقاومت بیشتری در برابر بیماری ها دارد .
به گفته وی، طبق تحقیقات انجام شده، میگوی ایندیکوس طی دوماه و نیم اول پرورش از نظر میزان رشد و نیز مقاومت در مقابل بیماری ها وضعیت بسیار خوبی در شرایط مشابه وانامی داشته و از آن پیشی گرفته، درحالی که از مولد عاری از بیماری (SPF) هم استفاده نشده بوده است.                                   
به گفته وی این مطالعات می تواند برای پرورش دهندگان در کشور ما هم نتایجی در برداشته باشد و ما همواره به دنبال آموختن تجارب سایر کشورها در امر پرورش میگو و انتقال آن به پرورش دهندگان میگوی کشور هستیم.
برچسب ها: صید میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار