هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

همکاری ژاپن و هند در پروژۀ ترمینال LNG

شرکت کشتیرانی MOL ژاپن با شرکت خصوصی Swan LNG هند توافق نامه همکاری بلند مدت در زمینۀ پروژه ترمینالی LNG را امضا کردند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۶۰۲۱
همکاری ژاپن و هند در پروژۀ ترمینال LNG به گزارش گروه بین الملل مانا، توافق همکاری بلند مدت بین شرکت های کشتیرانی MOLژاپن و شرکت خصوصیSwan LNG هند در راستای خدمات رسانی و تعمیر و نگهداری شناورهای FSRU و FSU بعنوان هستۀ ارائۀ تسهیلات در پروژۀ ترمینال LNG به امضای طرفین رسید.
بر اساس این گزارش، شناور FSRU که در این پروژه به کار گرفته خواهد شد از سوی شرکت Swan LNG سفارش و به مالکیت آن درخواهدآمد. افزون بر آن یک فروند شناور FSRU به طور مشترک به مالکیت این شرکت و شرکت کشتیرانی ژاپن درمی آید. این شناور در هر زمانی و پیش از تحویل شناور اصلی FSRU باید تحویل داده شود.
بر همین اساس، شرکت کشتیرانی MOL ژاپن در شرکت هندی سرمایه گذاری می کند و در تمامی ابعاد پروژه بعنوان شریک فنی همکاری های لازم را خواهد داشت. قرار است ترمینال LNG در هند از سال 2020 میلادی عملیات خود را آغاز کند.
این گزارش ضمن اشاره به اهمیت شناورهای FSRU ادامه داد: این شناورها راه حلی پویا و انعطاف پذیر در زنجیرۀ تامین LNG هستند. از این رو، شرکت کشتیرانی ژاپن تصمیم دارد تجارت در این بخش را ارتقا دهد که به دنبال آن نیاز مشتریان برای تهیه و دسترسی به انواع سوخت LNG برآورده خواهد شد چراکه شرکت ژاپنی یکی از بزرگترین اپراتورهای حمل LNG جهان و اولین مالک و اپراتور شناور FSRU در دنیا به حساب می آید.
از سوی دیگر، این پروژه نخستین پروژه هند در زمینۀ ساخت شناور FSRU و بخشی از اقدامات اولیه MOL است تا تجارت ادغامی را که تنها محدود به حمل و نقل در حوزۀ LNG نیست ادامه دهد و در بازار هند تجارت LNG را ارتقا دهد.
شایان ذکر است، شرکت کشتیرانی MOL ژاپن همواره در بحث ایجاد زمینه های خلاقانۀ کسب و کار و رشد تجارت LNG در جهان مدعی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار