۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

کاهش حجم ضرر مالی بزرگترین کشتیرانی آلمان

کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان شاهد کاهش ضرر مالی در نیمه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۵۹۶۳
کاهش حجم ضرر مالی بزرگترین کشتیرانی آلمانبه گزارش گروه بین الملل مانا کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان ضرر خالص 55 میلیون و 200 هزار دلار را در نیمه نخست سال جاری میلادی به ثبت رساند که نسبت به 158 میلیون و 500 هزار دلار مدت مشابه سال گذشته، به طور چشم گیری از قطر آن کاسته شده است.
این گزارش ادامه داد: حجم جابه جایی کانتینری کشتیرانی هاپاگ لوید در شش ماه نخست سال جاری میلادی با رسیدن به چهار میلیون و 200 هزار TEU شامل 250 هزارTEU از سوی کشتیرانی UASC امارات متحده عربی، رشد 14 درصدی را به نمایش گذاشت.
لازم به ذکر است: کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان و کشتیرانی UASC امارات متحده با ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک در ماه می سال جاری میلادی رسما ادغام شدند.
درآمد کشتیرانی آلمان نیز در شش ماه نخست سال جاری میلادی با رسیدن به چهار میلیارد و 500 میلیون یورو، 732 میلیون و 800 هزار یورو افزایش یافت، میزان مشارکت گروه کشتیرانی امارات متحده عربی در درآمد هاپاگ لوید، 199 میلیون یورو برآورد شده است.
هاپاگ لوید همچنین توانست، نتایج عملیاتی خود قبل از بهره، مالیات و استهلاک را به 360 میلیون و 400 هزار یورو در شش ماه نخست سال جاری نسبت به 196 میلیون و 700 هزار یورو مدت مشابه سال گذشته، افزایش دهد.
به گفته یکی از مقامات هاپاگ لوید، انتظار می رود ادغام مذکور پس انداز مالی سالانه 435 میلیون دلار را از سال 2019 به ارمغان آورد، بخش بزرگی از این هدف در سال آینده محقق خواهد شد.
در ادامه این گزارش با تاکید بر اینکه اشتراک شناورها در سایه ائتلاف THE نیز ازعوامل تاثیر گذار بهبود عملکرد مالی کشتیرانی هاپاگ لوید است، نوشت: انتظار می رود ائتلاف THE نسبت به ائتلاف G6 که کشتیرانی هاپاگ لوید پیش از این با آن شراکت داشته، کارآمدی بیشتری را ایجاد و به کاهش هزینه های کشتیرانی مذکور کمک کند.
کشتیرانی هاپاگ لوید به همراه یانگ مینگ تایوان و کشتیرانی های ژاپن MOL، K Line و NYK به ائتلاف THE پیوست، قابل توجه است، از زمان آغاز فعالیت ائتلاف مذکور در ماه آوریل سال جاری میلادی تمامی پنج عضو بهبود درآمد را گزارش داده اند. به طوری که کشتیرانی های K Line و NYK در سه ماه دوم سال جاری میلادی شاهد افت چشم گیر ضرر مالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودند، کشتیرانی MOL افزایش سودآوری را گزارش داد و حلقه ضرر مالی در یانگ مینگ تایوان نیز باریک تر شد.
به دنبال استمرار بهبود صنعت کشتیرانی، بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا- کشتیرانی مرسک دانمارک- بازگشت به وضعیت سفید را در شش ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به وضعیت قرمز در 12 ماه متوالی، اعلام کرد.
این گزارش در پایان نوشت: کشتیرانی هاپاگ لوید همچنین پیش بینی کرد، نتایج عملیاتی در سال جاری میلادی از سال گذشته پیشی خواهد گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار