۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

افزایش صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از افزایش صید میگوی دریایی در آبهای استان خوزستان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۷۰۸
افزایش صید میگوی دریایی در آبهای خوزستانمختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: صید میگوی دریایی در استان خوزستان در طول سال دو مرتبه در فصلهای تابستان و پاییز انجام می شود.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران ادامه داد: فصل صید میگوی خوزستان در تابستان هر ساله با شروع فصل صید میگوی دریایی در آبهای استان بوشهر آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه فصل صید میگوی دریایی در استان خوزستان معمولاً 45 روز به طول خواهد انجامید، گفت: زمان دقیق این مدت صید توسط پژوهشکده میگوی کشور اعلام می شود.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، گونه غالب میگوی دریایی صید شده در آبهای خوزستان گونه سرتیز است.
آخوندی بیان داشت: البته میگوی ببری سبز نیز صید می شود که صید این میگو بیشتر در صیدگاه بحرگان که با بوشهر مشترک است، صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه صید میگوی دریایی در آبهای استان خوزستان از اوایل مرداد ماه آغاز شده است، گفت: تاکنون شاهد افزایش میزان صید میگو درآبهای این استان بوده ایم.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از شروع فصل دوم صید میگوی دریایی در آبهای استان خوزستان از اواخر پاییز خبر داد.
آخوندی اظهار داشت: زمان دقیق صید دوم میگوی دریایی در آبهای خوزستان توسط پژوهشکده میگوی کشور پس از انجام گشت های دریایی اعلام خواهد شد.
وی گفت: پیش بینی می شود صید میگوی دریایی در آبهای خوزستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه گفته های خود اذعان داشت: شرایط ذخایر میگوی دریایی در آبهای استان خوزستان به گونه ای است که امکان صید این گونه با ارزش دریایی، طی دو فصل برای صیادان این استان وجود خواهد داشت.
وی به حضور صیادان غیر مجاز در آبهای استان بوشهر برای صید میگوی دریایی اشاره کرد و گفت: امسال موفق شدیم با همکاری مسئولان استان های بوشهر و خوزستان از صید غیرمجاز میگوی دریایی قبل از شروع فصل صید جلوگیری کنیم.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران خاطرنشان ساخت: این امر تاثیر بسیار زیادی در بازسازی ذخایر میگوی دریایی در آبهای این دو استان داشت.
آخوندی تاکید کرد: صید غیرمجاز میگو توسط شناورهای بدون مجوز در آبهای خلیج فارس صورت می گیرد که به دلیل کمبود امکانات و نیرو قادر به مهار آنها نیستیم.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: در راستای حفاظت از ذخایر میگوی دریایی خلیج فارس، مدت سه سال است که صید صنعتی میگوی دریایی در خلیج فارس انجام نمی شود.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران اذعان داشت: پیش از این 11 فروند شناور صید صنعتی در آبهای خلیج فارس به صید میگوی دریایی می پرداختند که به منظور حمایت از ناوگان خرد صیادی و حفاظت از ذخایر فعالیت آنها ممنوع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار