۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

نشت نفتی کویت و تلاش برای پاکسازی آن

نیروهای امدادی در صدد پاکسازی منطقه به دنبال نشت نفت در نزدیکی میدان نفتی مشترک عربستان سعودی و کویت در خلیج فارس هستند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۵۶۰۱
نشت نفتی کویت و تلاش برای پاکسازی آن
به گزارش گروه بین الملل مانا، شبکه الجزیره اعلام کرد: به دنبال نشت نفتیِ روز پنجشنبه در نزدیکی میدان نفتی مشترک عربستان سعودی و کویت در خلیج فارس، نیروهای امدادی تلاش خود را برای پاکسازی منطقه آغاز و تحلیل گران حوزۀ نفت میزان نشت را 35 هزار بشکه برآورد کرده اند.
بر اساس این گزارش، تاکنون هیچ گزارش رسمی در خصوص منبع یا میزان نشت نفتی در آب های ساحل جنوبی کویت و در نزدیکی میدان نفتی Al-Khafji ثبت نشده است.
بر همین اساس، سخنگوی شرکت نفت کویت در بیانیه ای که از سوی آژانس خبری رسمی این کشور موسوم به Kuna منتشر شد، گفت: تیم های نفت اضطراری همچنان برای به کنترل درآورن نشت نفت در نزدیکی منطقۀ راس الزور واقع در جنوب کویت هستند.
رسانه‌های کویتی به نقل از کارشناسان نفتی منطقه اعلام کردند: نشت نفتی در منطقه از یک خط لوله ۵۰ کیلومتری قدیمی از Al-Khafij روی داده است. کارشناسان میزان نشت نفتی در آب های منطقه الزور را 35 هزار بشکه برآورد کردند که کویت در این منطقه در حال ساخت یک مجتمع نفتی بزرگ به ارزش 30 میلیارد دلار است که یک پالایشگاه با ظرفیت 615 هزار بشکه در روز را دربرمی گیرد. 
عربستان سعودی و بحرین اعلام کردند که لکه نفتی به آب‌های آنها نرسیده است. افزون بر آن، عربستان سعودی یک برنامه مدیریت بحران را ایجاد کرده و در حال بررسی هوایی سکوهای نفتی خود در منطقه است.
در پایان این گزارش شرکت نفت کویت اعلام کرد: تیم‌هایی از شرکت Chevron عربستان سعودی و شرکت OSRL در حال پاکسازی آب‌های ساحلی هستند.
شایان ذکر است، کویت یک تولیدکننده بزرگ نفت و گاز است که حدود ۹۵ درصد از درآمد صادراتی این کشور را تشکیل می‌دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار