۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

صید میگو در آبهای بوشهر 57 درصد افزایش یافت

معاون اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: در 16 روز گذشته صیادان استان بوشهر بیش از 1008 تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 57 درصد افزایش دارد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۵۵۳۳
صید میگو در آبهای بوشهر 57 درصد افزایش یافت عباس آهنگرمقدم در گفت‌وگو با خبرنگارمانا در بوشهر با اشاره به مشارکت هشت هزار صیاد در صید میگو اظهار داشت:صیدگاه‌های آبزیان و میگو در آبهای خلیج فارس استان بوشهر از بندر دیلم تا جنوب این استان به ویژه منطقه مطاف دیر استقرار دارد و صیادان برای صید میگو فعالیت خود را از پنجم مرداد ماه آغاز کرده‌اند.
وی اشاره به اینکه صید میگو هر ساله از اوائل مرداد ماه آغاز می‌شود گفت: صید میگو در استان بوشهر حدود 45 روز ادامه دارد که زمان آغاز و پایان صید میگو در گشت‌های تحقیقاتی تعیین می‌شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهربا اشاره به فعالیت صیادان بر روی لنج‌ها و قایق‌های صیادی برای صید میگو تصریح کرد: مجوز هر سفر دریایی برای صید میگو برای قایق‌ها تا دو روز و لنج‌ها تا شش روز صادر می‌شود.
آهنگرمقدم با اشاره به مشارکت هشت هزار صیاد در صید میگوی استان بوشهر گفت: مجوز صید برای480 قایق و  490 لنج صیادی صادر شده است.
وی با اشاره به افزایش صید میگو خاطر نشان کرد: در 16 روز گذشته صیادان استان بوشهر بیش از 1008 تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 57 درصد افزایش دارد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: صیادان استان بوشهر در 16 روز نخست صید این آبزی در سال گذشته 641 تن میگو صید کرده بودند که این میزان در 16 روز امسال 367 تن افزایش یافت و به 1008 تن رسید.
وی میگوی سبز را بهترین گونه میگوی خلیج فارس دانست و بیان کرد: از میگوهای صید شده 863تن میگوی صورتی و 145 تن سفید و سرتیز است.
آهنگرمقدم با بیان اینکه بررسی گشت‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که تجمع میگوها در عمق 10 تا 20 متر دریا هستند از مناطق ممنوعه صید میگو خبر داد و افزود: مناطق ‌ممنوعه صید میگو در آبهای خلیج فارس محدوده استان بوشهر، زیستگا‌ه‌های طبیعی در محدوده نیروگاه بوشهر تا دلوار و منطقه مُطاف در دیر و زیستگاه‌های مصنوعی این آبزی در مُنگُف، یَروَل، خارگو، دیر و گناوه است.
برچسب ها: صید میگو بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار