روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

افزایش 53 درصدی صید میگوی دریایی در بوشهر

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از رشد 53 درصدی صید میگوی دریایی در آبهای استان بوشهر خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۴۹۸
افزایش 53 درصدی صید میگوی دریایی در بوشهر
مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس گشت تحقیقاتی انجام شده از سوی پژوهشکده میگو، صید میگوی دریایی امسال در استان بوشهر از تاریخ پنجم مرداد ماه آغاز شده است و حدود 45 روز به طول خواهد انجامید.                                                          
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران ادامه داد: یک هزار و 200 فروند شناور صیادی دارای مجوز صید در استان بوشهر فعال هستند.
وی خاطرنشان ساخت: از این تعداد تاکنون 950 فروند شناور به صیدگاه های میگو در آبهای بوشهر رفته اند که به نظر می رسد این تعداد تا پایان فصل صید افزایش پیدا نکند.
وی اذعان داشت: طی 12 روز گذشته 490 فروند لنج و 485 فروند قایق صیادی در آبهای بوشهر به صید میگو مشغول بوده اند.
این مقام مسئول در استان بوشهر یادآور شد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده طی مدت مذکور 850 تن میگوی دریایی صید شده است.
به گفته آخوندی، مقایسه میزان صید میگوی دریایی طی 12 روز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 53 درصدی را نشان می دهد.
وی در ادامه گفته های خود بیان داشت: عمده میگوی صید شده در آبهای استان بوشهر گونه ببری سبز و مابقی آن گونه سرتیز است .                
وی با اشاره به اینکه صادرات میگوی دریایی صید شده در آبهای بوشهر انجام نمی شود، گفت: به دلیل اینکه میزان صید رقم قابل توجهی نیست، صادرات انجام نمی شود و تمام صید صورت گرفته به مصرف جامعه محلی و یا استان های همجوار می رسد.                                                                     
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران تاکید کرد: هم اکنون نرخ عمده فروشی میگوی ببری سبز در اسکله 26 هزار تومان است.
این مقام مسئول در استان بوشهر در ادامه گفته های خود یادآور شد: بر اساس کارشناسی های انجام شده، پنج زیستگاه مصنوعی و سه زیستگاه طبیعی در آبهای بوشهر به عنوان مناطق ممنوعه صید میگوی دریایی مشخص شده اند.                                                                                  
وی با اشاره به اینکه این مناطق جهت اطلاع صیادان در قالب آیین نامه به صیادان ابلاغ شده است، تاکید کرد: با صیادان متخلفی که برای صید به این مناطق مذکور وارد شوند، برخورد قانونی خواهد شد.                                                                                                                          
آخوندی در خصوص پیش بینی میزان صید میگوی دریایی بوشهر در سال جاری گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته و بر اساس گشت های تحقیقاتی انجام شده توسط پژوهشکده میگو، امسال حدود هزار و 300 تن میگو در آبهای خلیج فارس در محدوده استان بوشهر صید خواهد شد.                        
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران تصریح کرد: اما با توجه به رشد 53 درصدی صید میگوی دریایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته طی 12 روز، انتظار می رود تا پایان فصل صید شاهد افزایش بیشتری در میزان صید میگو نسبت به رقم اعلام شده از سوی پژوهشکده میگوی کشور باشیم.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اذعان داشت: صید میگوی دریایی در آبهای استان بوشهر توسط شناورهای صیادی مجاز تا زمانی که بر اساس گشت های تحقیقاتی از سوی پژوهشکده میگو اعلام می شود، ادامه خواهد داشت.                                                                   
وی خاطرنشان ساخت: از آنجا که صید میگوی دریایی در خلیج فارس معمولاً 45 روزه است، لذا انتظار می رود صید میگوی دریایی در آبهای بوشهر امسال تا اوایل شهریور ماه ادامه داشته باشد.
برچسب ها: میگو بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار