روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

نجات جان سرنشین قایق موتوری در آبهای خارگ

معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: سرنشین قایق موتوری که در آبهای خلیج فارس ناپدیدشده بود با تلاش شناور امدادی ناجی ۹ خارگ نجات یافت.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۵۲۴۴
نجات جان سرنشین قایق موتوری در آبهای خارگبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی‌‌نسب با بیان اینکه قایقی موتوری از بندر گناوه به مقصد خارگ حرکت کرده بود اظهار داشت: سرنشین قایق گم شده با تماس مستقیم با ناجی 9 گم کردن مسیر و از دست دادن موقعیت جغرافیایی خود را اعلام می کند.
وی بیان کرد: شناور ناجی 9 با هماهنگی و کنترل اداره بندر و دریانوردی خارگ اقدام به جستجو می کند که به دلیل نداشتن موقعیت جغرافیایی قایق مفقود شده موفق به پیدا کردن قایق نمی شود.
شکیبی نسب افزود: در ادامه عملیات با هاهنگی های صورت گرفته با شرکت مخابرات موقعیت تماس تلفنی ردیابی و شناور در بخش غربی جزیره خارگ شناسایی می شود که با این اتفاق شناور ناجی 9 که جزیره خارگ برگشته بود بار دیگر برای پیدا کردن قایق راهی دریا می شود.
وی با اشاره به تمام شدن سوخت و از کار افتادن سیستم جی. پی.اس قایق ناپدید شده اظهار کرد: در عملیات جستجوی ناخدای ناجی 9، با ادامه مکالمه تلفنی خود با ناخدای قایق یاد شده در حدود ساعت 14:30 موفق به پیدا کردن شناور می شود.
معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: سرنشین قایق طبق گزارش ناجی 9 به دلیل هوای بسیار گرم و آفتاب شدید دچار گرما زدگی شده که پس از انتقال وی به داخل شناور ناجی، شناور وی نیز یدک و به جزیره خارگ انتقال پیدا می کند.
شکیبی نسب ادامه داد: شناور ناجی 9 حوالی ساعت 15:30 دقیقه قایق و سرنشین آن را به جزیره خارگ رسانده که با اقدامهای صورت گرفته سرنشین قایق هم اکنون در صحت و سلامت کامل قرار دارد.
برچسب ها: نجات
ارسال نظرات
آخرین اخبار