۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

پنجم مرداد؛ آغاز صید میگو در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: صید میگو در آب‌های استان بوشهر برای قایق‌های صیادی پنجم و برای لنج‌‌ها هفتم مرداد آغاز می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۵۰۵۹
پنجم مرداد؛ آغاز صید میگو در استان بوشهر
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عباسعلی زنده‌بودی با بیان اینکه پس از پایان گشت‌های تحقیقاتی برای تعیین زمان صید میگو در استان بوشهر، کمیته‌ مدیریت صید استان بوشهر تشکیل شد، اظهار داشت: براساس گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگو در آب‌های ساحلی دیر، تنگستان و بوشهر زمان صید میگو در استان بوشهر از پنجم مرداد ماه تعیین شده است.
وی با بیان اینکه قایق‌های صیادی دو روز زودتر به صید میگو مشغول می‌شوند، گفت: قایق‌هایی که دارای مجوز صید میگو هستند پنجم مرداد و لنج ها هفتم مرداد ماه صید میگو را درآبهای استان بوشهرآغاز می‌کنند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: با آغاز صید میگو طرح دریابس در استان بوشهر که برای حفظ ذخایر آبزیان به ویژه میگو از شانزدهم تیر آغاز شده بود، پنجم مرداد به پایان می‌رسد.
زنده‌بودی با درخواست از صیادان برای پرهیز از صید در مناطق ممنوعه، این مناطق را نوزادگاه‌های میگو شامل محدوده نیروگاه اتمی، دلوار و اعماق کمتر از پنج متر، اطراف مُطاف، اعماق کمتر از 10 متر و زیست گاه‌های مصنوعی شامل مُنگُف، یَروَل، گناوه، دیر و جزیره خارگ و منطقه خور ایاز در شهرستان دیر، تا شعاع نیم مایلی اعلام کرد.
وی بیان کرد: برای پایش ذخایر میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر، سه گشت تحقیقاتی انجام گرفته است.
بیش از 70 درصد ذخایر میگوی استان بوشهر از نوع ببری سبز است که بهترین میگوی خلیج فارس به شمار می‌رود.
برچسب ها: صید میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار