۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

بازار خوب فله برهای هندی سایز در آمریکای جنوبی

به دنبال رونق تجاری درمنطقه آتلانتیک، در طول هفته گذشته بازار فله برهای هندی سایز در آمریکای جنوبی قوی عمل کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۴۸۸۵
بازار خوب فله برهای هندی سایز در آمریکای جنوبی
به گزارش گروه بین الملل مانا بر طبق شاخص بالتیک، یک تفاوت آشکار بین تجارت های منطقه آتلانتیک و اقیانوس آرام در هفته گذشته وجود داشت، به گونه ای که مسیرهای تجاری اروپای شمال غربی و آمریکای جنوبی شاهد کسب درآمد ثابت بودند، از سوی دیگر، چرخ مسیرهای تجاری دیگر راکد بود.
این گزارش در ادامه با اشاره به بالاترین میزان درآمد شناورهای کیب سایز در سفر دریایی Rio de Janeiro-Recalada به Skaw-Passero نوشت: نرخ شناور کیب سایز در مسیر مذکور با رسیدن به ده هزار و 206 دلار در روز، 3.8 درصد افزایش یافت، و مسیر برگشت نیز با رسیدن به پنج هزار و 770 دلار در روز، 3.1 درصد رشد را نشان می دهد.
مسیرهای تجاری دیگر نیز شاهد این افزایش بودند، به گونه ای که نرخ کرایه حمل در مسیر Skaw-Passero به Boston-Galveston، با افزایش 2.1 درصدی به پنج هزار و 750 دلار در روز رسید.
لازم به ذکراست: ممنوعیت چین بر واردات زغال سنگ در بنادر second-tier از یکم جولای ممکن است منجر به بازار ساکن در اقیانوس آرام شود، 
افزون بر این، میانگین چارتر اجاره زمانی شناورهای هندی سایز در شاخص بالتیک با رشد 1.2 درصدی، شش هزار و 927 دلار در روز دوشنبه بسته شد، از طرف دیگر، شاخص بالتیک تنها شش واحد بالاتر از 474 واحد قرار گرفت.
گروه تحقیقی کلارکسونز با اشاره به تعداد کم معاملات نقدی اعلام کرد، تنها سه نرخ در هفته گذشته نهایی شد.
این گزارش ادامه داد: نه هزار دلار در روز برای بارگیری در مسیر آمستردام-روتردام- آنتورپ و تخلیه در ساحل شرقی هند بالاترین نرخی بود که بسته شد، نرخ کرایه حمل کارگو فلزات برای تحویل به آسیای جنوب شرقی نیز شش هزار و 750 دلار در روز تثبیت شد.
بر طبق VesselsValue، در بازار دارایی ها، یک شناور ساخت سال 2006 به ظرفیت 35 هزار و 300 DWT به ارزش نه میلیون و 200 هزار دلار فروخته شد که نسبت به قرارداد مشابه در ماه می فروش بالاتری را تجربه کرد.
این گزارش در پایان نوشت: دست کم، سه فروند شناور با ظرفیت کلی 75 هزار و 700 DWT برای اوراق سازی به یاردهای در ترکیه و هند فروخته شدند. علاوه بر این، دو فروند شناور در زمره فله برهای هندی ماکس با ظرفیت 94 هزار و 300 DWT نیز برای اوراق سازی فروخته شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار