۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰

افت واردات سنگ آهن به چین به معنی افت اقتصاد چین؟

حجم پایین تر صادرات سنگ آهن از استرالیا به چین در ماه گذشته، حکایت از بروز روند نزولی دومین اقتصاد بزرگ دنیا دارد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۴۸۶۶
افت واردات سنگ آهن به چین به معنی افت اقتصاد چین؟
به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست با اشاره به اینکه حجم پایین تر صادرات سنگ آهن از استرالیا به چین در ماه گذشته یا به عبارت دیگر افت واردات سنگ آهن به چین نشان دهنده روند کاهشی در دومین اقتصاد بزرگ دنیا است، نوشت: این مسئله میزان تقاضا و درآمد شناورهای کیب سایز را نیز تحت شعاع قرار داد، به گونه ای که به پایین ترین سطح از اواسط ماه فوریه سال جاری میلادی تاکنون رسید.
این گزارش به نقل از اداره بنادر پیلبرا (Pilbara Ports Authority ) نوشت: صادرات مواد خام سازنده فلز از بندر Hedland استرالیای غربی به چین از رکورد 38 میلیون تن در ماه می سال جاری میلادی به 36 میلیون و ششصد هزار تن در ماه ژوئن کاهش یافت، با این وجود، نسبت به ماه ژوئن سال گذشته شش درصد رشد را تجربه کرد.
"Will Fray" تحلیل گر ارشد بین المللی استراتژی دریانوردی با اشاره به اینکه شاهد افت در برخی از شاخص های کلان در چین هستیم، گفت: دولت چین به دلیل نگرانی نسبت به موقعیت بدهی خود، اعتبارات مالی را محدود کرده است.
در صورت کنترل اعتبار مالی، شاهد افت بازده صنعتی در این کشور خواهیم بود، مسئله ای که تمایل به خریداری مواد خام را کاهش می دهد.
افزون بر این، انباشته سنگ آهن در بنادر چین در حال افزایش است و در پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی رکورد 141 میلیون و 500 هزار تن را به ثبت رساند.
"Thomas Wybierek" تحلیل گر صنعت کشتیرانی نیز با اشاره به اینکه از ماه مارس سال جاری میلادی تاکنون، چین هر ماه 72 میلیون تن فلز را تولید کرده است، افزود: این بدان معنی است که موجودی اخیر کالا برای شش هفته کفایت می کند و نیازی به تغییر روند تولید وجود ندارد، با عطف به اینکه برای تولید هر یک تن فلز، یک میلیون و 300 هزار تن سنگ آهن لازم است.
ااز سوی دیگر، افت بالقوه تقاضا بهانه ای را به دست شرکت های معدنی برای اعمال فشار بیشتر برروی کاهش نرخ کرایه حمل داده است، به گونه ای که از 28 ماه ژوئن تاکنون، نرخ مذکور بر روی ریل نزولی در حال حرکت است.
این گزارش در پایان نوشت: در روز جمعه میانگین چارتر اجاره زمانی در شاخص بالتیک به شش هزار و 396 دلار در روز رسید، رقمی که پایین ترین سطح از 20 ماه فوریه تاکنون را به نمایش می گذارد، از طرف دیگر، شاخص بالتیک به 753 واحد ریزش کرد.
برچسب ها: چین سنگ آهن
ارسال نظرات
آخرین اخبار