۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

نارضایتی ساکنان بندر اروندکنار از قطع مداوم آب آشامیدنی

ساکنان بندر 10هزار نفری اروندکنار در 50کیلومتری جنوب جزیره آبادان از قطع مداوم آب آشامیدنی گلایه مند هستند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۴۷۲۶
نارضایتی ساکنان بندر اروندکنار از قطع مداوم آب آشامیدنی
به گزارش خبرنگار مانا، صدها تن از ساکنان بندر اروندکنار با تجمع مقابل بخشداری اروندکنار از قطع مکرر آب آشامیدنی در گرمای 53درجه تابستان اعتراض کرده و خواستار برطرف شدن این مشکل شدند.
ساکنان بندر اروندکنار می گویند ماههاست با قطع و افت فشار آب مواجه هستیم اما در روزهای اخیر شبکه آب آشامیدنی این بندر کاملا خشک شده است و مردم برای مصارف خود به نهرهای آب منشعب از اروندرود که بهداشتی نیست روی آورده اند.
مردم اروندکنار از استاندار خوزستان و شرکت آب و فاضلاب خوزستان خواستند نسبت به رفع مشکل قطع آب آشامیدنی اقدام کنند. قطع آب و گرمای کم سابقه در مناطق ساحلی خوزستان، زندگی در این بندر اروندکنار را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.
آب آشامیدنی بندر اروندکنار از طریق یک خط 55کیلومتری از شهر آبادان تامین می شود بنا به این گزارش ساکنان بندر چوئبده در ساحل رودخانه بهمنشیر نیز از قطع آب و افت فشار آب نیز ابراز ناخرسندی کردند.
گفته می شود علت قطع وافت شدید فشار آب، آبیاری نخیلات منطقه از شبکه آب آشامیدنی از سوی باغداران است. میزان شوری یا EC آب اروندرود و بهمنشیر در روزهای اخیر به قدری بالاست که برای آبیاری نخیلات به هیچ وجه مناسب نیست و ممکن است به خشک شدن نخیلات منطقه منجر شود. در سال های اخیر افزایش میزان شوری آب اروندرود و بهمنشیر منجر به از بین رفتن نخیلات و کاهش شدید باردهی محصول گرما انجامیده است. بخش عظیمی از نخیلات خوزستان در در دو سوی اروندرود و بهمنشیر متمرکزهستند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار