۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
در سه ماهه نخست امسال انجام شد؛

صادرات 43 میلیون دلاری از گمرک آستارا

مدیرکل گمرک آستارا از صادرات 80 هزار تن کالا به ارزش 43 میلیون دلار ازسوی گمرک آستارا به خارج از کشور خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۴۶۹۱
صادرات 43 میلیون دلاری از گمرک آستارا  رسول امیدی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: طی سه ماهه سال 96 مقدار80 هزار تن کالا به ارزش 43 میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است.
وی افزود: عمده کالاهای صادره شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش وموکت، البسه، کیف وکفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی بوده است.                                              
مدیرکل گمرک آستارا در این باره خاطر نشان کرد: این کالاها در مدت مذکور از گمرک آستارا به کشور های آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.
این مقام مسئول در استان گیلان عنوان کرد: همچنین طی مدت یاد شده 30 تن کالا به ارزش 75 هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است .                                                                 
به گفته امیدی، عمده کالاهای صادرات چمدانی شامل مواد غذایی، مواد پلاستیکی و محصولات کشاورزی به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است، علاوه بر این طی سه ماه نخست امسال، 64هزار تن کالا به ارزش 22 میلیون دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده است.                                 
وی اظهار داشت: عمده کالاهای وارده به کشور از سوی گمرک آستارا شامل مواد شیمیایی، چوب، آهن آلات و ماشین آلات و لوازم برقی بوده است که از روسیه، گرجستان و آذربایجان وارد کشور شده است.                                                                                                     
وی با اشاره به اینکه دراین مدت 18هزار تن کالا به ارزش 120میلیون دلار از سوی گمرک آستارا ترانزیت شده است، اظهار داشت: این میزان ترانزیت خارجی ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 105 درصد افزایش و از حیث ارزش 317درصد افزایش داشته است.                     
امیدی بیان داشت: عمده کالاهای ترانزیت ورودی لوازم چوب، فراورده های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بوده است.
وی تاکید کرد: این کالاها از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق، امارت متحده ترانزیت شده است.
وی با بیان اینکه طی سه ماهه نخست امسال، مقدار 65 هزار تن کالا به ارزش 277 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت خارجی شده است، یادآور شد: این میزان ترانزیت خارجی از لحاظ وزن 18درصد و از حیث ارزش40 درصد افزایش داشته است.                                                    
به گفته مدیر گمرک آستارا، عمده کالاهای ترانزیت خارجی شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبلمان، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه ای، البسه، مواد شیمیایی، محصولات کشاورزی بوده است.                                                                                  
وی یادآور شد: این محصولات از طریق گمرک آستارا از قاره های مختلف به کشور آذربایجان، روسیه ، گرجستان و اکراین ترانزیت شده است.
امیدی در ادامه گفته های خود اعلام کرد: طی سه ماهه نخست امسال 188 هزار و 350 نفر مسافر از سوی مرز گمرک آستارا تردد کرده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش مسافرین خروجی دو درصد و در بخش مسافرین ورودی10درصد افزایش داشته است .                
امیدی در پایان اظهارات خود به در آمد عمومی اداره کل گمرک آستارا درسه ماهه سال جاری اشاره و مبلغ آن را90 میلیارد و 619 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این آمار حاکی از آن است که در آمد عمومی گمرک آستارا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12 درصدکاهش داشته است.
برچسب ها: گمرک آستارا روسیه
ارسال نظرات
آخرین اخبار