روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
معاون ‌‌اداره‌کل شیلات استان بوشهر‌:

90 درصد استخرهای پرورش میگو ذخیره سازی شد

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: در راستای پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر تاکنون ذخیره سازی بچه میگو در 90 درصد استخرهای پرورشی انجام شده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۴۶۷۵
 90 درصد استخرهای پرورش میگو ذخیره سازی شد
صغری اشرف در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، استان بوشهر را در حوزه پرورش میگو در کشور پیشگام دانست و اظهار داشت:  بیش از 65 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی بچه میگو تا پایان تیرماه ادامه دارد، تصریح کرد: ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورش میگوی استان بوشهر از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شده که تا پایان تیرماه ادامه دارد.
معاون آبزی‌پروری اداره‌ کل شیلات استان بوشهر با اشاره به ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی رو به پایان است افزود: امسال چهار هزار و 200 هکتار از مزارع پرورش میگوی استان بوشهر ذخیره‌ سازی می‌شود که تاکنون 90 درصد آن به اتمام رسیده است.
اشرف، از ذخیره سازی 3800 هکتار استخرهای پرورش میگو خبرداد و تصریح کرد: تاکنون 850 میلیون قطعه بچه میگو در سه‌هزار و 800 هکتار از استخرهای پرورشی ذخیره‌سازی شده است.
وی با بیان اینکه 250 مزرعه پرورش میگو در استان بوشهر فعال است اتصریح کرد: برای جلوگیری از بروز بیماری شبکه دامپزشکی استان بوشهر نظارت کامل دارند که در این راستا لازم است پرورش دهندگان، لارو ریزی را با رعایت بهداشتی و زیر نظر دامپزشکی انجام دهند.
معاون شیلات استان بوشهراز افزایش تولید میگو نسبت به سال قبل خبرداد و بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر 15 هزار تن میگو از مزارع برداشت کنند.
اشرف، با اشاره به تولید بچه میگو در استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: برای تامین بچه میگوهای اراضی پرورشی استان بوشهر، یک میلیارد و 100 میلیون قطعه بچه میگوی وانامی تولید شده که یک میلیارد قطعه آن در استخرهای پرورشی استان بوشهر ذخیره سازی می‌شود.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار