۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
از ابتدای خرداد تاکنون

9 نفر در دریای مازندران غرق شدند

طرح سالم‌سازی دریا در مازندران و سوت آزاد بودن شنا در دریای خزر از ابتدای خردادماه در استان به صدا درآمد اما در این مدت 9 نفر در دریا غرق شدند.
نویسنده: محسن عباسی
کد خبر: ۷۴۶۲۸
9 نفر در دریای مازندران غرق شدند

به گزارش مانا، استان مازندران دارای 98 طرح سالم‌سازی دریا است که در این طرح‌ها بنا به گفته مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران که به نوعی این اداره کل متولی دریا در استان است از اول خردادماه آغاز شده است و با توجه به همزمانی آغاز فعالیت طرح دریا با ماه مبارک رمضان به نوعی استقبال از شنا در دریای مازندران کم بوده است اما ثبت این تعداد غریق را می‌توان نوعی کارت زرد به عملکرد متولیان این بخش برشمرد.
عیسی قاسمی‌طوسی تعداد غریق در دریای مازندران از ابتدای خردادماه تا پایان این ماه را 9 نفر برشمرد و می‌گوید: از این تعداد هفت نفر مرد و دو نفر زن بودند.
وجود 351 نقطه ممنوعه شنا و خطرناک در دریای مازندران و به کارگیری هزار و 500 ناجی غریق در استان مازندران نیز از دیگر اقدامات برای فراهم کردن شنا در کرانه آبی دریای مازندران است که فعالیت 600 ناجی غریق هلال احمر می‌تواند به کاهش غریق در دریای مازندران کمک کند اما ثبت 9 غریق ، عملکرد مثبتی در این بخش نخواهد بود.
با فرا رسیدن تعطیلات عید فطر و هجوم خیل مسافران به استان مازندران برای بهره‌گیری از دریا در استان باید دید که چه کارنامه‌ای از مسئولان مازندرانی از طرح دریا به روی میز گذاشته می‌شود.
مشکلات طرح دریا در استان فقط به مسئله غریق ختم نمی‌شود و تا زمانی که طرح جامع عمران سواحل در استان‌های شمالی اجرایی نشود و طرح دریا را به چند سوت، پرچم سیاه و سفید و چادرهای برزنتی که طرح دریا معرفی می‌شود، محدود کنیم نه تنها دریا خاطره‌ای خوش را برای مسافران به همراه نخواهد داشت بلکه کوله‌باری از غم را راهی مردمان و مهمانان خود هدیه خواهد کرد.

برچسب ها: غرق شدن
ارسال نظرات
آخرین اخبار