۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

برخورد با صید غیرقانونی در سواحل و صیدگاههای خوزستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان از برخورد شدید با عوامل صید غیرقانونی در سواحل و صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۴۶۲۰
برخورد با صید غیرقانونی در سواحل و صیدگاههای خوزستان
عباس حسینی پویا در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به صید بی رویه در منابع آبی خوزستان و خطر انقراض گونه های آبزیان گفت: پرونده های صید غیرمجاز در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی و احکام قانونی صادر می شود.
وی افزود: ورود دادستانی به پرونده های صیدغیرمجاز آبزیان در راستای حفظ و صیانت از حقوق عمومی مردم و حفظ منابع ملی صورت می گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در ادامه خاطر نشان کرد: در آینده با حساسیت بیشتری به پرونده های صید غیرمجازو غیرقانونی که در سال های اخیر رو به فزونی بوده است رسیدگی خواهد شد.
حسینی پویا همچنین از ورود دادستانی به پرونده های آلودگی زیست محیطی کارون خبر داد و اظهار داشت:  در دو سال اخیر پرونده های زیست محیطی مرتبط با آلودگی کارون به سرعت رسیدگی و احکام لازم صادر شده است.
وی رسیدگی به پرونده های زیست محیطی را در اولویت کاری دادستانی عنوان کرد و افزود: موضوع رسیدگی به ورود پساب های آلوده به رودخانه کارون که شریان حیاتی خوزستان است نیز با حساسیت دنبال خواهد شد و احکام سنگین برای متخلفان صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه محیط زیست از حقوق عمومی محسوب می شود و دادستانی به عنوان مدعی العموم به پرونده های محیط زیست ورود کرده است، تصریح کرد: به دستگاههای که سبب آلودگی هوا می شوند در مرحله اول تذکر داده می شود و در مراحل بعدی به دادستانی احضار می شوند.
حسینی پویا در ادامه با بیان اینکه در سال های اخیر مسایل زیست محیطی خوزستان با چالش هایی زیادی مواجه بوده است، عنوان کرد:  باید افکار عمومی را نیز نسبت به محیط زیست حساس کرد که در این خصوص رسانه های عمومی می توانند نقش آفرینی کنند. وی گفت: دادستانی به مطالبات زیست محیطی مردم بی تفاوت نیست و با جدیت و سرعت، به پرونده های زیست محیطی رسیدگی خواهد کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار