۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

مجتمع گازی LNG برای اولین بار در کشور احداث می شود

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور نفت و انرژی از امضای تفاهم نامه بین این سازمان و شرکت گازتک ایرانیان به منظور احداث مجتمع گازی LNG با ظرفیت دو هزارتن در فاز اول در منطقه آزاد قشم خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۴۵۶۱
مجتمع گازی LNG برای اولین بار در کشور احداث می شود
به گزارش مانا، محمدجواد دهقانی گفت: چشم اندازهای جزیره قشم در راستای ماموریت و اهداف حاکمیتی سازمان منطقه آزاد، برنامه ریزی کلان وزارت نفت و تجربه ایجاد قطب های صنعتی در مناطق آزاد تدوین شده است.
وی ادامه داد: جزیره قشم با توجه به موقعیت و توانمندی های بالقوه به عنوان یکی از قطب های آتی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی در منطقه پیشنهاد شده و رویکرد سازمان منطقه آزاد نیز بالفعل شدن این توانمندی هاست.
مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور نفت و انرژی اظهار داشت: امضای تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت گاز تک ایرانیان برای ایجاد مجتمع گازی LNG در راستای همین سیاست های کلان انجام شده است و درصورت اجرای به موقع این پروژه، قشم اولین منطقه ای خواهد بود که مجتمع گازی LNG در آن احداث و بهره برداری خواهد شد.
به گفته دهقانی مشارکت در ایجاد مجتمع، همکاری متقابل در راستای ساماندهی و ایجاد زیرساخت های مرتبط با آن و همچنین برنامه ریزی جامع برای طرح مجتمع گازی LNG در منطقه آزاد قشم از جمله مهمترین بندهای این تفاهم نامه هستند.
وی از پیش بینی سرمایه گذاری بیش از 250 میلیون دلار در فاز اول این مجتمع سخن گفت و افزود: پس از انجام مطالعات اولیه و تعیین نرخ گاز تحویلی در منطقه توسط وزارت نفت، فاز عملیاتی ساخت مجتمع در سایت بانکرینگ سلخ آغاز می شود.
بنابراین گزارش، تفاهم نامه احداث مجمتع گازی LNG فی مابین رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رئیس هیئت مدیره شرکت گاز تک ایرانیان در محل دفتر مدیرعامل منطقه آزاد قشم امضاء شد. در این آئین مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور نفت و انرژی و مدیربازرگانی و مشاور اقتصادی شرکت گازتک ایرانیان نیز حضور داشتند.
بر اساس این گزارش تاکنون و در طول سال های گذشته چند پروژه دیگر در حوزه ایجاد مجتمع گازی LNG در کشور کلید خورده است اما به دلایل گوناگونی هیچکدام از این پروژه ها وارد فاز اجرایی نشده اند. در این بین پیش بینی می شود با وجود مزایای قانونی ویژه منطقه آزاد قشم در کنار برنامه ریزی های انجام شده و زیرساخت های فراهم شده در دولت تدبیروامید، قشم میزبان اولین مجتمع تولید گاز LNG در کشور باشد .
برچسب ها: قشم ال ان جی
ارسال نظرات
آخرین اخبار