۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

نسل سوم صنایع در مجتمع بندری نگین بوشهر مستقر می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مجتمع بندری نگین بوشهر در زمینی به مساحت 470 هکتار اجرایی شده است که در اراضی پشتیبانی این مجتمع بندری، نسل سوم صنایع مستقر می‌شود.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۴۵۴۷
نسل سوم صنایع در مجتمع بندری نگین بوشهر مستقر می‌شود
محمد مهدی بنچاری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای 11 بندر با تجهیزات پیشرفته خدمات بندری است، گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر 11 گانه استان بوشهر 9 میلیون تن در سال است.
وی با اشاره به اجرای طرح توسعه بندر بوشهر تصریح کرد: با توجه به محدودیت فضای 54 هکتاری بندر بوشهر مجتمع بندری جزیره نگین به عنوان پسکرانه این بندر طراحی شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین در حال اجراء است، افزود: ایجاد زیرساخت‌ها در مجتمع بندری نگین بوشهر به عهده بنادر و دریانوردی است و سرمایه‌‌گذاری از سوی بخش خصوصی اجرا می‌شود.
بنچاری با اشاره به اینکه مجتمع بندری نگین بوشهر در زمینی به مساحت 470 هکتار اجرایی شده که در اراضی پشتیبانی این مجتمع بندری نسل سوم صنایع واحد های فراوری و پردازش داخلی مستقر می‌شوند، گفت: سه پروژه مهم بندری در راستای طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع جزیره نگین با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی اجرایی شده که روند مطلوبی دارد.
وی با بیان اینکه روند اجرایی ساخت ترمینال کانتینری بندر بوشهر در جزیره نگین تسریع یافته است، تصریح کرد: این ترمینال با 300 متر اسکله قادر است کشتی‌های 50 هزار تنی در آن پهلو بگیرند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اجرای این ترمینال در زمینی به مساحت 15 هکتار بیان کرد: در افق آینده یک پست اسکله دیگر در این ترمینال اجرایی می‌شود که در مجموع مساحت ترمینال تخلیه و بارگیری کانتینر در جزیره نگین بندر بوشهر به 45 هکتار افزایش می‌یابد.
بنچاری افزود: ترمینال کانتینری جزیره نگین بندر بوشهر اواخر شهریور ماه امسال افتتاح می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار