۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

بررسی علمی پدیده های دریایی در مرکز فضایی قشم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران از توسعه زیرساخت های مرکز فضایی قشم با هدف پایش اطلاعات فضایی و بررسی علمی پدیده های دریایی، خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۴۴۶۲
بررسی علمی پدیده های دریایی در مرکز فضایی قشم
به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محسن بهرامی گفت: با توسعه زیرساخت های مرکز فضایی قشم، روند اخذ و پایش اطلاعات ماهواره ای بهبود و توسعه پیدا می کند و این مرکز علاوه بر پایش اطلاعات فضایی به عنوان یک مرکز زمینی همچنین از قابلیت بررسی علمی روی برخی پدیده های دریایی همچون کشندها و وضعیت آبزیان نیز برخوردار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه توسعه مرکز فضایی قشم و ارائه خدمات در این مرکز از اهداف سازمان فضایی ایران است، گفت: این مرکز فضایی به عنوان یکی از مراکز اخذ و پایش داده های ماهواره ای و ایستگاه زمینی ماهواره، به زیرساخت های مناسب، تجهیز شده است.
رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد: روند تکمیل و ایجاد زیرساخت های لازم برای مرکز فضایی قشم به خوبی پیگیری شده و پس از انجام مذاکرات لازم با سازمان منطقه آزاد قشم و امضا سند تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان، اقدامات لازم جهت تامین اراضی مورد نظر برای توسعه فعالیت ها و خدمات مرکز فضایی قشم انجام شد.
وی تصریح کرد: هم اینک ایستگاه کنترل و دریافت تصاویر ماهواره های بومی کشور در این مرکز مستقر است و اولین گام مهم در جهت تحقق این اهداف برداشته شده و امیدواریم با تلاش همکاران و حمایت های وزارت ارتباطات، با طی کردن روند توسعه این مرکز هر چه زودتر به چشم انداز ترسیم شده این مرکز مهم دست یابیم.
بهرامی به اهمیت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هم اشاره کرد و افزود: فناوری فضایی می تواند هم در زمینه خدمت رسانی به جامعه و هم در توسعه پایدار کشور نقش بسزایی داشته باشد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با توجه به پیشینه جمهوری اسلامی ایران در بهره برداری صلح آمیز از فضای ماورای جو، اینک به مرحله ای رسیده ایم که توانسته ایم این فناوری را در کشور بومی سازی کنیم و با توسعه و ارائه خدمات به جامعه می توانیم گامی موثر در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برداریم.
به گفته این مقام مسئول، انتخاب جزیره قشم برای ایجاد یکی از مراکز مهم فضایی کشور، به ظرفیت های بسیار زیاد این منطقه در حوزه های مختلف و موقعیت مکانی آن مربوط می شود که بهمن ماه سال گذشته این مرکز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جزیره قشم افتتاح شد.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن موقعیت مهم استراتژیک، در جنوب ایران قرار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار