روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
از ابتدای تیر

پرچم گذاری شناگاه های سواحل شمالی آغاز می شود

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای فاز اول طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌ها از ابتدای تیرماه در سواحل شمال کشور خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۴۴۵۲
پرچم گذاری شناگاه های سواحل شمالی آغاز می شود
به گزارش مانا، پروین فرشچی درجلسه بررسی تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست که به منظور پرچم‌گذاری شناگاه‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، افزود: سعی می‌کنیم طی چند ماه آینده فاز دوم طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌ها را در جنوب کشور اجرایی کنیم.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه این سازمان نمی‌تواند این کار مهم را به‌ تنهایی انجام دهد، گفت: لازم است دستگاه‌های مختلف در این زمینه همکاری کنند، بنابراین سه نهاد وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست در قالب تفاهم‌نامه‌ای این موضوع را دنبال می‌کنند.
فرشچی افزود: تفاهم‌نامه همکاری وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست به منظور برنامه‌ریزی، اجرا، راهبری و نظارت مجموعه طرح‌های سالم‌سازی شناگاه‌ها هفته آینده امضا می‌شود.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: طبق طرح سالم‌سازی شناگاه‌ها یا طرح پرچم‌گذاری، شناگاه‌هایی که از نظر سلامت تایید شوند مزین به پرچم‌های آبی می‌شوند. این اقدام رقابت سالمی را برای سرمایه گذاران و مدیران شناگاه‌ها ایجاد می‌کند.
فرشچی در پایان اظهار کرد: طرح پرچم‌گذاری در سایر کشورها اجرا شده و در ایران برای اولین بار قرار است از تیرماه آغاز شود. ادعا نمی‌کنیم این طرح بهترین طرح خواهد بود ولی امیدواریم در حین انجام کار به اشکالات احتمالی پی ببریم تا در آینده آن را به بهترین شکل اجرایی کنیم.
در ادامه قائم مقام وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با اشاره به اینکه باید سرویس و خدمات کافی برای گردشگران در سواحل لحاظ شود، گفت: از آنجا که جمعیت قابل توجهی از شهروندان تهرانی در استان‌های شمالی از جمله مازندران به عنوان گردشگر حضور پیدا می کنند از شهرداری تهران درخواست پیش بینی تمهیدات برای مدیریت گردشگران در استان‌های شمالی را داریم.
علی ملا زاده جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در جلسه بررسی تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در مورد طرح‌های سالم سازی شناگاه‌ها اظهار کرد: در بحث ساماندهی، نیروهای موثری حضور دارند که نقش مهمی ایفا می‌کنند. نیروهای نجات غریق، هلال احمر، اورژانس، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، بسیج و سایر بخش‌ها در ساماندهی سواحل مسئولیت‌های پررنگ دارند.
وی بر ضرورت آماده باش استان‌های شمال کشور برای پذیرش گردشگر در ایام تعطیلات عید فطر تاکید کرد. 
 همچنین علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه اظهار کرد: وزارت بهداشت در بحث ساماندهی سواحل و شناگاه‌ها دو ماموریت را دنبال می‌کند. اول اینکه از مرگ نابهنگام مردم جلوگیری می‌کند که متاسفانه هر سال این اتفاق می‌افتد و سعی داریم تعداد آن را کاهش دهیم.
وی افزود: ماموریت دوم جلوگیری از معلولیت، ناتوانی و بیماری‌ها است. از آنجا که همکاری‌های بین بخشی یکی از مشکلات کنونی ما است لازم است در این زمینه بازبینی صورت گیرد. نسبت به سال‌های گذشته تفاهم و هماهنگی بین دستگاه‌ها بهتر شده ولی هنوز مشکلاتی باقی مانده است.
سیاری تاکید کرد: نصب پرچم در شناگاه‌ها مبنی بر آلوده بودن  یا تمیز بودن آنها، ضروری است.
مدیرکل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اندازه‌ گیری آلودگی میکروبی شناگاه‌ها توسط این سازمان اظهار کرد: از ۵۱ شناگاه مازندران ۱۱ شناگاه در وضعیت بحرانی و فوق بحرانی قرار دارد که باید تعطیل شود که شناگاه عباس آباد از جمله‌ آنهاست.
ضیاء الدین الماسی در جلسه بررسی تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست به منظور پرچم‌گذاری شناگاه‌های کشوربا بیان اینکه شناگاه ساحل قو و شناگاه پاسداران انزلی باید تعطیل شوند،اظهارکرد: از ۱۹ شناگاه گیلان دو شناگاه در شرایط تعطیلی قرار دارد چون بار میکروبی بالایی دارند. در استان گیلان از ۳۳ ایستگاه در دو شناگاه ساحل قو و شناگاه پاسداران انزلی باید پرچم زرد نصب شود چون میزان آلودگی میکروبی بسیار بالاست.
مدیرکل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اوضاع شناگاه‌ها مطلوب نیست و با مشکلات متعددی روبرو هستند.
وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته پایش، بازرسی و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر وضعیت طرح سالم‌سازی شناگاه‌ها انجام شده است، گفت: شناگاه‌ها وضعیت نامناسبی دارند. برخی از آنها اساسا در نقاط نامناسب جاگذاری شده‌اند و باید به طور کلی تعطیل شوند. برخی شناگاه‌ها نیز مشکل زیرساخت دارند و برخی دیگر دچار ضعف مدیریتی هستند.
مدیرکل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: عوامل اصلی تاثیرگذار در آلودگی شناگاه‌ها تخلیه فاضلاب‌های تصفیه نشده، مدیریت ضعیف پسماندها و مدیریت غلط شناگاه‌ها است. 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار