روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

افزایش شاخص بورس بالتیک برای فله برها

شاخص حمل و نقل بار در بورس بالتیک برای شناورهای فله بر خشک برای چهارمین بار در هفتۀ جاری به طور مستقیم افزایش یافت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۴۴۸
افزایش شاخص بورس بالتیک برای فله برها
به گزارش گروه بین الملل مانا، نرخ حمل و نقل با شناورهای فله بر خشک به ویژه کیپ سایز، هندی سایز، پاناماکس و سوپراماکس در بورس بالتیک با رشد 2.47 درصدی و صعود 21 واحدی به 870 واحد رسید.
بر اساس این گزارش و به نقل از تحلیل گر اوراق بهادار موسسۀ تحقیقاتی کلارکسونز، شاخص فله برهای کیپ سایز با افزایش 43 واحدی و رشد 2.99 درصدی به رقم یک هزار و 481 رسید. بخش فلۀ خشک با توجه به چشم انداز مثبت حاکم در یازار آتلانتیک از هفته گذشته تاکنون روال صعودی را درپیش گرفته است.
درآمد میانگین روزانه برای فله برهای کیپ سایز که به طور معمول 150 هزار تن بار مانند سنگ آهن و زغال سنگ را حمل می کنند 556 دلار افزایش یافت و به 11 هزار و 577 دلار رسید.
در این میان، شاخص فله برهای پاناماکس 20 با صعود 20 واحدی برابر 2.46 درصد به 833 واحد رسید. میزان درآمد میانگین روزانه برای فله برهای پاناماکس که بار آن ها زغال سنگ و غلات بین 60 تا 70 هزار تن است 162 واحد افزایش یافت و به شش هزار و 679 دلار رسید.
شناورهای کوچک تر نیز مانند سوپراماکس با چهار واحد افزایش به 658 واحد رسید و شاخص فله برهای هندی سایز با یک واحد افت، 424 واحد ثبت شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار