۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
استاندار گیلان:

راه‌اندازی تاکسی دریایی ضرورت گیلان است/ اقتصاد دریامحور بحث اصلی توسعه گیلان باشد

استاندار گیلان گفت: تاکسی دریایی ضرورت گیلان بوده و با توجه به ظرفیت منطقه آزاد انزلی باید این اتفاق بیفتد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۲۶۳
راه‌اندازی تاکسی دریایی ضرورت گیلان است/ اقتصاد دریامحور بحث اصلی توسعه گیلان باشد
به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، محمدعلی نجفی امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استانداری، اقتصاد دریامحور را بخشی از توانمندی گیلان دانست و اظهار کرد: کارگروه توسعه دریامحور زیرمجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی در گیلان تشکیل شده و حدود 10 دستگاه عضو آن هستند.
وی با بیان اینکه باید در هر سه ماه کارگروه مذکورگزارش اقتصاد دریامحور را ارائه دهند، افزود: تاکسی دریایی ضرورت گیلان بوده و با توجه به ظرفیت منطقه آزاد انزلی باید این اتفاق بیفتد.
استاندار گیلان با بیان اینکه باید نگاه بخشی از سازمان بنادر و دریانوردی حذف شود، افزود: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای در تهران با اندیشه بسته برای استان عمل کنند و آیندگان از ما طلب کرده و مردم گیلان از ما انتظار دارند تا از فرصت اقتصاد دریامحور به نحومطلوب استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه باید پاسخگوی نیاز آیندگان باشیم، گفت: نباید فرصت سرمایه‌گذاری در سواحل و دریا گرفته و نسبت به این موضوع بی‌توجهی شود و این فرصت سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد.
نجفی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در ماه مبارک رمضان یک سوم طرح‌های دریا دایر شود و در این ماه مانعی برای حضور گردشگران وجود ندارد ضمن اینکه کارگروه مذکور باید به صورت ویژه فعال شود.
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد دریامحور باید از بحث‌های توسعه استان باشد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید در این زمینه تقویت شود و دانشگاه گیلان به صورت عملیاتی در این زمینه ورود کند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه تاکنون بهره مناسبی در زمینه اقتصاد دریامحور برده نشده است، یادآور شد: اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر نیاز به محصولات وارداتی و صادراتی دارد و در بحث صادرات باید گمرک و بنادر کمک کنند تا این امر توسعه پیدا کند.
برچسب ها: گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار