۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

بررسی دزدی شناور ماهیگیری در کمیته ملی امنیت دریانوردی

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از آغاز بررسی از سوی کمیته امنیت دریانوردی به منظور صحت ربایش کشتی ماهیگیری ایران در سومالی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۴۰۹۱
بررسی دزدی شناور ماهیگیری در کمیته ملی امنیت دریانوردیعلی اصغر مجاهدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در پی اعلام خبر ربایش یک کشتی ماهیگیری ایران در سواحل کشور سومالی از سوی یکی از مقامات مسئول در این کشور، عملیات بررسی در خصوص صحت این امر آغاز شده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران عنوان کرد: این بررسی توسط کمیته امنیت دریانوردی در حال انجام است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران از آغاز بررسی از سوی کمیته امنیت دریانوردی به منظور صحت ربایش کشتی ماهیگیری ایران در سومالی خبر داد.
به گفته وی کمیته امنیت دریانوردی متشکل از سازمان های مختلف مرتبط با امور دریایی است که در چنین مواقعی هر یک از آنها باید در حوزه مربوط به خود نسبت به جمع آوری اطلاعات لازم اقدام کنند.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد: مجموع این اطلاعات پس از بررسی نهایی در کمیته امنیت دریانوردی که با حضور نمایندگان سازمان های عضو این کمیته تشکیل می شود، نتیجه صحت خبر منتشر شده را اعلام خواهد کرد.
مجاهدی یادآور شد: با وجود اینکه به کشتی های ماهیگیری اعلام شده به مناطق ساحلی سومالی وارد نشوند، اما در صورت گرفتار شدن آنها توسط دزدان دریایی، کمیته امنیت دریانوردی تمام تلاش خود را برای آزاد سازی آنها انجام خواهد داد.
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار مانا مبنی بر زمان مشخص شدن صحت یا تکذیب اخبار منتشر شده مربوط به دزدی یک شناور صیادی توسط دزدان دریایی سومالی بیان کرد: مشخص شدن این موضوع حداقل تا اوایل هفته آینده به طول خواهد انجامید.
لازم به ذکر است، روز گذشته یک مقام مسئول در سومالی از ربایش یک کشتی ماهیگیری ایران در سواحل این کشور توسط دزدان دریایی خبر داد.
بر اساس اعلام این مقامات، دزدان دریائی از این کشتی به عنوان پایگاهی برای حمله به کشتی بزرگتر دیگر استفاده می کنند.
همچنین اعلام شده است که گروهی از دزدان دریایی سومالی با ربودن یک کشتی ایرانی قصد دارند تا از آن به عنوان پایگاهی برای اقدام به ربودن کشتی های بزرگتر استفاده کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار