روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
اواخر اردیبهشت

کشتی کروز "سانی" راهی جزایر و بنادر جنوبی کشور می شود

اواخر اردیبهشت ماه، تردد کشتی کروز " سانی" متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش علاوه بر مسیر قشم- کیش در تمام جزایر و بنادر جنوبی کشور آغاز خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۳۸۳۰
کشتی کروز "سانی" راهی جزایر و بنادر جنوبی کشور می شودمدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: توسعه گردشگری دریایی در دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از اولویت های اصلی توسعه گردشگری کشور مورد توجه قرار گرفته است.
عبدالرضا مهاجری نژاد بیان کرد: در این راستا با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری جلسات متعددی با حضور مسئولان مناطق آزاد، مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی و روسای ادارات میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان های ساحلی کشور برگزار شده است.
به گفته وی، تمام این اقدامات در راستای توسعه توریسم دریایی به عنوان یکی از ارکان اصلی اکوتوریسم کشور انجام شده است.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفته های خود در خصوص توسعه توریسم دریایی در کشور اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد رواج گردشگری دریایی به معنای واقعی آن در جزایر و و بنادر خلیج فارس خواهیم بود.
وی به ورود کشتی کروز به جزیره کیش از اوایل امسال اشاره کرد و اذعان داشت: ورود این کشتی به کیش زمینه ساز توسعه گردشگری دریایی در آبهای خلیج فارس است.
مهاجری نژاد ادامه داد: این کشتی هم اکنون در مسیر قشم – کیش به برگزاری گشت های دریایی اختصاص دارد که این امر بسیار مورد استقبال نیز واقع شده است.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: توسعه ترددهای دریایی این کشتی در سراسر آبهای خلیج فارس و دریای عمان از ابتدا توسط سازمان منطقه آزاد کیش در نظر گرفته شده بود.
وی از برگزاری جلسه ای مشترک با مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش در طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزیهای به عمل آمده از اواخر اردیبهشت ماه امسال شاهد تردد کشتی کروز" سانی" بین تمام جزایر و بنادر جنوبی کشور خواهیم بود.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اذعان داشت: به همین منظور جلسات مختلفی با مدیران ادارات کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان برگزار شده است.
به گفته وی، با برنامه ریزیهای دقیق توسط کارشناسان مربوطه ، بسته مناسب گردشگری جهت استفاده مناسب گردشگران از این کشتی در بنادر جنوبی کشور تهیه شده است.
به گفته مهاجری نژاد، کشتی کروز " سانی" در هفت طبقه ، دارای 176 متر طول و 23 متر عرض است و با 130 کابین و 417 تخت اقامتی ،به گردشگران خدمات رسانی می کند.
وی یادآور شد: دارا بودن سه هزار و 500 متر مربع فضای رستورانی ، 2 سالن سینما ، کتابخانه ، اتاق مطالعه،سالن برگزاری همایش و اتاق بازی برای کودکان و آشپزخانه ایرانی از دیگر امکانات در نظر گرفته شده در این کشتی اقیانوس پیما است.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفته های خود تاکید کرد: این کشتی کروز با دارا بودن هزار و 600 صندلی برای سفرهای کوتاه مدت چهار تا هفت روزه دریایی ساخته شده است.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین این کشتی کروز قابلیت جابه جایی همزمان 200 خودرو به همراه سرنشیان آن را نیز داراست .
مهاجری نژاد با بیان اینکه این کشتی هم اکنون در مسیر کیش – قشم تردد می کند، بیان کرد: طی این فاصله توسط کشتی کروز حدود 10 سال به طول می انجامد.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گرشدگری اذعان داشت: با توسعه سفرهای این کشتی اقیانوس پیما بین سایر جزایر و بنادر جنوبی کشور که از اواخر ماه جاری شاهد تحقق آن هستیم، تحولی اساسی برای توریسم دریایی خلیج فارس را به همراه خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار