۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵

توقیف 6 شناور حامل کالای قاچاق در آبهای خلیج فارس

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف شش فروند شناورحامل کالای قاچاق به ارزش 23میلیارد و 900میلیون ریال در آبهای شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۸۰۷
توقیف 6 شناور حامل کالای قاچاق در آبهای خلیج فارس
سردار عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ماموران دریابانی در حین عملیات گشت زنی در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران به شش فروند شناور که به مقصد سواحل خوزستان در حرکت بودند مظنون شده و آنان را مورد بازرسی قرار دادند.
وی گفت: در جریان بازرسی از این شناورهای حامل کالای قاچاق ، 62دستگاه یخچال ، 153دستگاه کولرگازی ، 26 دستگاه تلویزیون ، 42 دستگاه جارو برقی ، 616 کیلوگرم روغن خوراکی، سه هزار کیلوگرم پودر شربت و یک تن چای و شکر به دست ماموران دریابانی افتاد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه با بیان اینکه 24 متهم به قاچاق کالا بازداشت شدند، افزود: شناورهای حامل کالای قاچاق نیز به یکی از پایگاههای دریابانی هدایت شدند.
وی گفت: این کالاهای قاچاق از یکی کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود و قرار بود به صورت غیرقانونی در مناطق ساحلی خوزستان ترخیص و دربازار به فروش برسد.
سردار نظرپور بر عزم جدی و قاطعانه دریابانی در برخورد با معضل قاچاق کالا افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ، پدیده قاچاق سازمان یافته ، آسیب جدی به تولید و اشتغال در کشور وارد می کند. 
پارسال بیش از 400میلیارد تومان کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان کشف و ضبط شد.
در سال جاری نیز ماموران دریابانی خوزستان دست کم هشت محموله کالای قاچاق را در آبهای خلیج فارس توقیف کردند.
استان خوزستان با 500کیلومتر نوار ساحلی و آبی از گلوگاههای دریایی ورود کالای قاچاق به کشور است.
برچسب ها: توقیف
ارسال نظرات
آخرین اخبار