روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱

تمرکز بر توسعه توریسم در جزایر جنوبی کشور

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از برگزاری جلسات مشترک با مسئولان سازمان مناطق آزاد چابهار، کیش و قشم به منظور تبدیل شدن این مناطق به مقصد گردشگری در فصل تابستان خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۳۷۶۲
تمرکز بر توسعه توریسم در جزایر جنوبی کشور
عبدالرضا مهاجری نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: با وجود جاذبه های طبیعی و منحصر به فرد در چابهار و کیش و قشم این ضرورت وجود دارد که نسبت به توسعه سفرهای داخلی و خارجی به این مناطق اقدامات گسترده ای انجام داد.                                                  
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه مناطق آزاد می توانند نقش بسزایی در توسعه توریسم دریایی کشور داشته باشند، عنوان کرد: تمرکز بر توسعه توریسم در این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: امیدواریم این مهم با همکاری مسئولان سازمان مناطق آزاد چابهار، کیش و قشم هر چه سریعتر اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در فصل تابستان آنگونه که باید از ظرفیت های گردشگری دریایی این مناطق به دلیل گرمای هوا استفاده نمی شود، بیان کرد: شرایط به گونه ای که در حال حاضر زمستان به عنوان فصل مناسب به این مناطق مطرح است.                                                
وی تاکید کرد: می توان با انجام برنامه ریزیهای دقیق و کارشناسی شده  و نیز ایجاد تفریحات مناسب، این مناطق را در فصل تابستان نیز به مقصد گردشگری تبدیل کرد.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان نیز از قابلیت توسعه توریسم دریایی در تمام فصول برخوردار است.                                                          
وی اذعان داشت: امکان ورود گردشگران داخلی و خارجی از طریق اتوبوس های دریایی شناور در بندرعباس و سایر بنادر هرمزگان به جزایر کیش و قشم فراهم است که در صورت افزایش درخواست ها، این امکان وجود دارد که شناورهای مسافری فعال در این مسیر نیز متناسب با نیاز توسعه یابند.
مهاجری نژاد اضافه کرد: به زودی جلسه ای با روسای مناطق آزاد کیش، قشم و چابهار به منظور افزایش زیرساختهای گردشگری دریایی در این مناطق برگزار خواهد شد.
به گفته وی، با تداوم برگزاری چنین جلسات مشترکی بدون شک در آینده نزدیک اهداف تدوین شده از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در راستای توسعه گردشگری دریایی در این مناطق آزاد تحقق خواهد یافت.                                      
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفته های خود عنوان کرد: همچنین برنامه هایی نیز به منظور بازدید میدانی از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور چگونگی پیشرفت پروژه های توسعه ای توریسم دریایی در مناطق آزاد یاد شده انجام خواهد شد.                                         
وی به انجام برنامه ریزیهای گسترده جهت ورود کشتی های کروز به کشور و بهره گیری از گردشگران خارجی این کشتی ها اظهار کرد: به منظور افزایش و توسعه ورود کشتی های کروز خارجی به کشور باید زیرساختهای لازم برای پهلوگیری چنین شناورهای عظیمی در مناطق آزاد فراهم شود.
مهاجری نژاد تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های توریسم دریایی در جنوب کشور می تواند ارزآوری زیادی برای کشور از طریق ورود گردشگران خارجی به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور طی سالهای اخیر بیان داشت: بدون شک بخشی از این گردشگران به مناطق دریایی در جنوب نیز سفر کرده اند.
وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون ساخت شناورهای تفریحی و نیز هتلهای دریایی در مناطق آزاد کشور توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی مطرح است که امیدواریم هر چه سریعتر تحقق یابد.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یادآور شد: همانطور که همواره مطرح شده است، حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای ایجاد امکانات گردشگری کشور به طور قطع انجام خواهد شد.
برچسب ها: کیش قشم چابهار
ارسال نظرات
آخرین اخبار