۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

وعده نماینده آبادان برای صدور مجوز بندر تجاری اروندکنار

یکی از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی وعده داد: ظرف سه ماه آینده مجوز بندر تجاری اروندکنار در جنوب جزیره آبادان صادر خواهد شد تا بستر و شرایط برای رونق دوباره اقتصادی این منطقه ساحلی و بندری فراهم شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۷۳۳
وعده نماینده آبادان برای صدور مجوز بندر تجاری اروندکنار
عامر کعبی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در بازدید اخیر اعضاء کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مصوب شد، موضوع تجاری شده بنادر اروندکنار و چوئبده پیگیری شده و مجوزهای لازم از مجاری قانونی صادر شود.
وی با اشاره به تجاری شدن اخیر بندر شادگان با  حضور وزیر کشور اظهار داشت: زیرساخت های دو بندر اروندکنار و چوئبده برای تجاری شدن مهیاتر از بندر شادگان است.
کعبی بیان کرد با تجاری شدن این دو بندر، زمینه برای واردات کالا و رونق اقتصادی این دو بندر فراهم شده و یکی از آرزوهای دیرینه مردم محقق می شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه زیرساخت های مورد نیاز شامل انبار ، تجهیزات تخلیه و بارگیری ، ساختمان گمرک ، سامانه گمرکی و امکانات انفورماتیک در بندر اروندکنار وجود دارد وعده داد فعالیت تجاری بندراروندکنار و چوئبده ظرف سه ماه آینده شروع شود.
کعبی به خواسته مردم اروندکنار و چوئبده برای الحاق به منطقه آزاد اروند نیز اشاره کرد و در این زمینه گفت: دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور موافقت خود را با این الحاق اعلام کرده است و امیدواریم هرچه زودتر این خواسته جامه عمل بپوشد.
بنادر اروندکنار و چوئبده تا پیش از شروع جنگ تحمیلی از بنادر فعال خوزستان بودند ولی با شروع جنگ ، نقش اقتصادی خود را از دست دادند و هیچگاه به وضعیت پیش از جنگ نرسیدند.
بندر چوئبده زمانی که شهر آبادان در محاصره نیروهای بعثی عراق قرار داشت نقش مهمی در پشتیبانی از رزمندگان برعهده داشت به گونه ای که همه تدارکات و امکانات لجستیکی رزمندگان اسلام از طریق بندر چوئبده و آبراه بهمنشیر تامین می شد.
اروندکنار که در ساحل شرقی اروندرود قرار دارد محل اصلی اجرای عملیات پیروزمندانه والفجر 8 در بهمن ماه 1364 بود که طی آن رزمندگان اسلام با عبور از اروندرود ، شهر بندر فاو عراق را به تصرف خود درآوردند و سپس ارتباط دریایی رژیم عراق با آبهای بین المللی را قطع کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار