۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

خارج کردن لاشه مغروقه پر خطر در جزیره لاوان

لاشه یک فروند مغروقه پر خطر واقع درجنوب جزیره لاوان خارج و به بندر شهید رجایی منتقل شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۳۵۶۶
خارج کردن لاشه مغروقه پر خطر در جزیره لاوان
به گزارش مانا، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان ازخروج لاشه یک فروند مغروقه پر خطر از جنوب جزیره لاوان وانتقال آن به بندر شهید رجایی خبرداد و گفت :خارج سازی مغروقه مذکور درراستای انجام تعهدات سازمان بنادر ودریانوردی پیرامون ایمن سازی آبراه های حاکمیتی کشور انجام گرفته است .
محمد رضا پوررجبی با بیان اینکه این مغروقه حدود ۵۰ متر طول و ۱۲ متر عرض داشت ، وزن آن را حدود ۲۰۰ تن آهن آلات شامل بدنه زیر آبی و موتور اصلی و دیزل ‍ژنراتوراعلام کرد و افزود: این مغروقه از قدیمی ترین سازه های پرچی با موتوری از نوع استاپ انجین بوده که در حال حاضر این نوع شناور به ندرت تولید می شود .
وی عملیات برشکاری زیر آبی، خارج سازی و انتقال این مغروقه به مجتمع بندری شهید رجایی را به مدت ۷۵ روز کاری اعلام کرد و افزود: این مغروقه از قدیمی ترین سازه های موجود در مسیر تردد بود که مشکلاتی را برای شناورهای متردد در جنوب جزیره لاوان بوجود می آورد.
وی افزود: با خارج سازی مغروقه و پاکسازی محدوده، تردد درمنطقه جنوب جزیره لاوان با ایمنی بیشتری صورت می گیرد.
به گفته این مقام مسئول کلیه فرایند بررسی، شناسایی، تعیین اولویت خطر سازبودن، برآورد ابعاد، خارج سازی و اجرای آن برعهده اداره کل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان بوده است .
برچسب ها: مغروقه
ارسال نظرات
آخرین اخبار