۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
درخواست ساکنان بنادر چوئبده و اروندکنار :

بنادر چوئبده و اروندکنار به منطقه آزاد اروند ملحق شوند

ساکنان بنادر چوئبده و اروندکنار واقع در منتهی الیه جزیره آبادان با امضای طوماری خواستار الحاق به منطقه آزاد اروند شدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۳۵۶
بنادر چوئبده و اروندکنار به منطقه آزاد اروند ملحق شوند
به گزارش خبرنگار مانا، ساکنان بنادر چوئبده و اروندکنار واقع در منتهی الیه جزیره آبادان با امضای طوماری خواستار الحاق به منطقه آزاد اروند شدند.این طومار در جریان بازدید رئیس و اعضاء کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تهیه شد.
در این طومار ساکنان این دو بندر، تنها راه جبران عقب ماندگی این مناطق وایجاد اشتغال را متصل شدن به محدوده منطقه آزاد اروند عنوان کردند. 
یکی از نمایندگان مردم آبادان و اروندکنار در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار مانا گفت: این خواسته از مدتها قبل مطرح بوده ودر حال حاضر به صورت مکتوب تقدیم اعضاء کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شد.
جلیل مختار ضمن موافقت با الحاق این دو بندر کوچک به منطقه آزاد اروند گفت: بسیاری از ساکنان این دو بندر به علت عدم فرصت های شغلی ، در حال ترک این مناطق هستند و باید چاره ای برای برون رفت از این مشکلات مردم اروندکنار و چوئبده اندیشیده شود.
وی افزود: الحاق این دو بندر به منطقه آزاد اروند می تواند سرعت سرمایه گذاری در این منطقه را بهبود بخشد و زمینه لازم رابرای تثبیت جمعیت مرزنشین این مناطق فراهم کند.
 مختار در ادامه اظهار داشت: البته افزایش محدوده منطقه آزاد اروند تابع مقررات خاصی است و باید مسیر قانونی آن طی شود.
در جریان سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری به خوزستان در دی ماه 1392 ، محدوده منطقه آزاد اروند از 17هزار هکتار به بیش از 34هزار هکتار افزایش یافت.
بنادر آبادان ، خرمشهر و جزیره مینو در محدوده منطقه آزاد اروند هستند.
منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1382 با تصویب محدوده آن ، فعالیت اقتصادی خود را شروع کرد.
با تردد آزاد خودروهای پلاک اروند در کل استان خوزستان در شهریور ماه 1393 درآمد منطقه آزاد اروند نیز به طور چشمگیری افزایش یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار