روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

اختصاص 15میلیون دلار برای احیاء رودخانه کارون

استاندار خوزستان گفت: دولت مبلغ 15میلیون دلار برای کمک به احیاء رودخانه کارون اختصاص داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۲۹۸
اختصاص 15میلیون دلار برای احیاء رودخانه کارون
دکتر غلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این اعتبار امسال برای لایروبی ، جلوگیری از ورود فاضلاب ، ساحل سازی و افزایش دبی رودخانه هزینه می شود.
وی گفت: اعتبار تخصیصی در اختیار دستگاههای متولی رودخانه کارون به منظور سرعت بخشیدن به روند احیاء این رودخانه قرار خواهد گرفت. 
وی با اشاره به اینکه دردولت یازدهم توجه خاصی به وضعیت زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان شده است ابراز امیدواری کرد با جذب مشارکت عمومی شاهد احیاء رودخانه کارون که مثابه شاهرگ حیاتی استان خوزستان محسوب می شود باشیم.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در دو دهه اخیر شاهد کاهش دبی رودخانه ، افزایش شوری و آلایندگی رودخانه کارون بوده ایم اظهار داشت:ساختن سدهای متعدد در مسیر رودخانه کارون ، دست اندازی به حریم رودخانه ، ورود حجم عظیمی از فاضلاب های خانگی ، صنعتی و کشاورزی به رودخانه کارون ، صدمات و لطمات زیادی به وضعیت زیست محیطی این پهنه آبی کشور وارد کرده است ولی در دولت یازدهم توجه به نجات کارون از این وضعیت خطرناک معطوف شده است.
وی با بیان اینکه کارگروهی برای ساماندهی رودخانه کارون در استانداری خوزستان شکل گرفته است افزود: در این کارگروه تصمیم های خوبی برای احیاء رودخانه کارون و بهبود وضعیت زیست محیطی آن اتخاذ می شود.
رودخانه کارون که از زردکوه بختیاری سرچشمه می گیرد پس از عبور از نواحی مرکزی استان و مشروب کردن اراضی پائین دست ، در خرمشهر به اروندرود می پیوندند و سپس راهی خلیج فارس می شود.
رودخانه کارون تا 60 سال پیش قابلیت کشتیرانی داشت ولی به مرور زمان با کاهش دبی ، عدم لایروبی و ساختن پل های متعدد در مسیر آن این قابلیت مهم اقتصادی از دست رفت.
برچسب ها: کارون
ارسال نظرات
آخرین اخبار