روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر آغاز شد

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات لایروبی کانال دسترسی به بندر بوشهر آغاز که عمق لنگرگاه بندر بوشهر از هشت متر به 11 متر خواهد رسید.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۲۵۹۴
عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر آغاز شدبه گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بندر بوشهر از ظرفیت بالایی در تخلیه و بارگیری کالا برخوردار است اظهار داشت: برای دسترسی شناورهای با تناژ بالای 30 هزار تن عملیات لایروبی کانال بندر بوشهر اجرایی شد.
وی با بیان اینکه کانال دسترسی بندر بوشهر به طول 13 کیلومتر پس از 9 سال در حال لایروبی است، گفت: این لایروبی به منظور افزایش عمق لنگرگاه بندر و ایمنی رفت و آمد بیش از 1500 شناور در بندر بوشهر در حال اجراست.
وی با بیان اینکه هم اکنون عمق لنگرگاه بندر بوشهر هشت متر و 20 سانتی متر است، افزود: با تکمیل این لایروبی عمق کانال بندر بوشهر به 11 متر خواهد رسید.
شکیبی نسب گفت: چهار میلیون و 500 هزار متر مکعب لایروبی انباشته شده در بندر بوشهر وجود دارد که روزانه سه هزار متر مکعب آن با شناور لایروب، بیرون آورده می‌شود.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود : این لایروب هلندی در بندر بوشهر مستقر خواهد بود تا مشکلات لایروبی بندر حل شود.
بندر بوشهر امکان پهلوگیری کشتی‌های 30 هزار تنی را دارد که با افزایش عمق لنگرگاه آن قابلیت پهلودهی به کشتی های بزرگتری را خواهد داشت.
برچسب ها: لایروبی
ارسال نظرات
آخرین اخبار