۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
اتاق بین المللی کشتیرانی:

قانون کاهش انتشار CO2، صنعت کشتیرانی را تهدید می کند

رئیس اتاق بین المللی کشتیرانی از سازمان بین المللی دریانوردی خواست تا در خصوص شفاف سازی قانون کاهش گاز CO2 در بخش کشتیرانی هرچه سریع تر اقدام کند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۲۵۸۳
قانون کاهش انتشار CO2، صنعت کشتیرانی را تهدید می کندبه گزارش گروه بین الملل مانا، رئیس اتاق بین المللی کشتیرانی به موجب جلوگیری از تصویب قوانین جدید منطقه ای در خصوص کاهش انتشار گاز کربن دی اکسید از سوی اتحادیه اروپا، کالیفرنیا و کانادا از سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) خواست تا در اسرع وقت تصمیمات لازم را اتخاذ کند.
بر اساس این گزارش، پارلمان اتحادیۀ اروپا در خصوص انتشار گاز کربن دی اکسید در سیستم میزان مبادلۀ انتشار رای گیری کرده است و این رای گیری زمانی ملغی می شود که سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) قانونی جهانی را در خصوص انتشار این گاز تصویب کند.
بر همین اساس، رئیس اتاق بین المللی کشتیرانی گفت: صنعت کشتیرانی بدون وجود یک سیستم نظام مند در سطح جهانی به موجب تصویب قوانین جدید برای انتشار گاز کرین دی اکسید از سوی کشورهای کانادا و کالیفرنیا و اعلام قمیت مصوب این گاز با فشاری جدی روبه رو خواهد شد.
وی ادامه داد: اطمینان داریم که سازمان بین المللی دریانوردی تا سال 2018 میلادی استراتژی ارزشمندی را انتخاب می کند که مطابق با ماهیت توافق نامه پاریس است. اما IMO باید برای استفاده از گاز کربن سقفی را در سال درنظر بگیرد و تلاش کند با اقداماتی جدی و در بلند مدت میزان استفاده از این گاز را در سطح جهانی و در نیمۀ قرن حاضر متوقف کند.
در این گزارش، اتاق بین المللی کشتیرانی تصویب قوانینی از سوی سازمان بین المللی دریانوردی از جمله اهداف گسترده صنعتی (به جای شناورها به صورت مستقل)، ایجاد مکانیسمی متعادل برای تحویل شناورها تا سال 2030، مشخص کردن تاریخ مقرر برای تصویب قوانین منطقه ای از سوی اتحادیه اروپا و ایجاد یک سیستم قیمت گذاری بر اساس مالیات سوخت را خواستار شد.
وی در پایان این گزارش ضمن اعلام درخواست اتاق از سازمان با اشاره به نکتۀ حائز اهمیت در خصوص واقعی بودن قوانین گفت: دستیابی به اهداف کاهش انتشار گاز کرین دی اکسید تنها با جایگزین سوخت های دریایی امکان پذیر است که هنوز وجود ندارند. این درحالی است که انتظار می رود در آینده ای نزدیک به آن دست یابیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار