روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

آرامش نسبی بورس با غیبت حقوقی ها

بازار بورس تهران امروز برای دوازدهمین روز متوالی رشد را تجربه کرد تا در ماه پایانی سال روند معاملاتی سبز پوش باشد .
نویسنده: امیر فلاح
کد خبر: ۷۲۵۰۹
آرامش نسبی بورس با غیبت حقوقی ها
به گزارش خبرنگار مانا، امروز بازار بورس همچون روز های گذشته تحت تاثیر گزارشات و اولین پیش بینی شرکت ها قرار گرفت و بر همین اساس معامله گران با توجه به تعدیل های مثبت چشمگیر شرکت ها روز خوبی را تجربه کردند .
بر همین اساس و با توجه به بسته بودن برخی نماد ها معامله گران اقدام به داد و ستد سهام کردند که رشد حدود 0.13 درصدی را نصیب شاخص کل بورس کرد .
ماه های پایانی سال همواره به صورت سنتی ماه های آرامی برای بورس است و نمی توان انتظار رشدهای بیش از اندازه را داشت و با توجه به نیاز نقدینگی برخی حقوقی ها ، مخصوصا در ماه اسفند، همواره این بازیگران مهم منفعلان بازار سرمایه هستند بر همین اساس در 12 روز یاد شده و با توجه به گزارشات شرکت ها این حقیقی ها هستند که روند معاملاتی بازار را مشخص می کنند و با توجه به رفتار هیجانی حقیقی ها می توان انتظار داشت با پیش خور کردن این پیش بینی های مثبت ابتدای سال آینده روند بورس معکوس شود .
بر همین اساس می توان امیدوار بود با توجه به صورت های مالی شرکت ها و تعدیل های مثبتی که از پس بهبود نسبی فضای اقتصادی کشور بوجود آمده شرایط شرکت ها در روز های آتی نیز بر همین اساس پیش رود و این تعدیل ها افزایش یابد اما پروسه پیش خور کردن سود توسط حقیقی ها در زمان غیبت حقوقی ها میتواند روند رو به رشد بازار سرمایه را با کندی روبرو کند .
بر همین اساس امروز سوم اسفند ماه شاخص کل با رشد102 واحدی به عدد 77800 واحد رسید و همزمان شاخص کل هم وزن نیز با 59.7 واحد افزایش به 15819 واحد بالغ شد .
در این روز معامله گران بازار سرمایه 1.3 میلیارد برگه سهم را در 49272 دفعه معاملاتی مورد داد و ستد قرار دادند که ما حصل آن ارزش معاملاتی 3005 میلیارد ریالی بود .
همچنین ارزش بازار نیز در این روز به بیش از 326833 میلیارد ریال بالغ شد.
همچنین سه شرکت همراه با 43 واحد، وبانک با 20.9 واحد و پارسان با 16.42 واحد بیشترین تاثیر مثبت و سایپا با 19.6 ، پارس خودرو با 10.8 و گل گهر سیرجان با 8.5 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل گذاشتند .
با توجه به روند معاملاتی در روز های اخیر و کم شدن حجم و ارزش بازار به فراخور بسته بودن برخی نماد ها، انتظار می رود در روزهای آتی با بازگشت نماد های بسته شده بر تابلو حجم و ارزش رونق گیرد اما به دلیل افزایش نیاز به نقدینگی روند صعودی بورس معکوس شده و وارد فاز منفی شود .
برچسب ها: بورس
ارسال نظرات
آخرین اخبار