۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
تداوم گرد و خاک

نفس ها در مناطق ساحلی خوزستان به شماره افتاد

توده گرد وغباری که از روزشنبه وارد مناطق ساحلی و مرکزی خوزستان شده، میزان آلاینده ها را تا 22 برابر حد مجاز افزایش داده است به طوری که ساکنان جنوبی خوزستان با مشکلات تنفسی روبه رو شده اند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۴۳۲
نفس ها در مناطق ساحلی خوزستان به شماره افتاد
به گزارش خبرنگار مانا براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی و مدیریت بحران استانداری خوزستان این میهمان ناخوانده امروز یکشنبه همچنان جولان خواهد داد ومردم را به زحمت خواهد انداخت.
شدت آلودگی و غلظت ریزگردها با منشاء بیابان های جنوبی عراق در مناطق ساحلی و مرکزی خوزستان به حدی بود که مردم را خانه نشین کرد وآنهایی که قصد خروج از منازل را داشتند از ماسک استفاده کردند.
استانداری خوزستان فعالیت های اداری و آموزشی مناطق ساحلی و مرکزی خوزستان را از امروز یکشنبه تعطیل اعلام کرد.
در پی تداوم گرد و خاک در شهرهای آبادان ، خرمشهر ، شادگان ، ماهشهر و هندیجان و اروندکنار همه بیمارستان ها و مراکز درمانی این مناطق پذیرای شماری از بیماران تنفسی بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه آبهای شمال غبر خوزستان همچنان تحت تاثیر پدیده ریزگردها ، ریزش هوای بسیار سرد و وزش باد شدید ، مواج و طوفانی است از شناورهای باری و صیادی خواست فعلا به دریا نروند.
کوروش بهادری افزود: میزان دید افقی ناشی از پدیده ریزگردها در مناطق ساحلی خوزستان به کمتر از 500متر رسیده است.
در پی هجوم ریزدگردها به مناطق ساحلی خوزستان ، بیشتر پروازهای فرودگاههای آبادان ، ماهشهر و اهواز لغو و یا با تاخیر انجام شد.
بیشتر خیابان های اصلی مناطق ساحلی خوزستان خلوت و مردم ترجیح دادند برای در امان ماندن از آثار سوء ریزگردها در منازل بمانند.
در همین حال مدیریت بحران استانداری خوزستان از فرمانداران مناطق ساحلی خوزستان خواست تدابیر لازم را برای کاهش آلام مردم ناشی از ریزگردها انجام دهند.
علاوه بر این مراکز درمانی برخی بنادر جنوبی خوزستان ماسک رایگان بین مردم توزیع کردند.
در سال جاری مناطق ساحلی خوزستان بارها با پدیده ریزگردها مواجه بوده است که همین پدیده زیست محیطی زندگی را بر ساکنان این مناطق سخت و سخت تر کرده است.
برچسب ها: خوزستان ریزگرد
ارسال نظرات
آخرین اخبار