۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

افت سفارشات جدید در ماه گذشته

میزان سفارشات جدید کشتی در ماه ژانویه سال جاری میلادی با روند نزولی همراه بوده است.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۲۳۵۳
افت سفارشات جدید در ماه گذشتهبه گزارش گروه بین المل مانا، سایت خبری تحلیلی Fairplay.IHS نوشت: آمارها و ارقام نشان می دهد، میزان سفارشات جدید کشتی در ماه ژانویه سال جاری میلادی، روند کاهشی را به ثبت رسانده است که از سال 1991 تاکنون دیده نشده است.
این گزارش ادامه داد: در ماه ژانویه سال 2017، تنها شش فروند تانکر با ظرفیت بیش از 10 هزار DWT و سه فروند کشتی کانتینری با ظرفیت بیش از دو هزار و 150 TEU سفارش داده شده اند و در بخش ساخت فله برها و حمل کننده های گاز، هیچ گونه سفارشی به ثبت نرسیده است.
این در حالی است که در مدت زمان ذکر شده در سال 2016، تعداد 16 تانکر، پنج فروند کشتی کانتینری، چهار فروند حمل کننده فله و دو فروند حمل کننده گازسفارش داده شده اند.
ناگفته نماند، کشتی های کانتینری سفارش داده شده درسال جاری میلادی، از نوع ice-class هستند که برای تجارت در Greenland مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
در ادامه این گزارش آمده است: شرایط مازاد در تعداد کشتی های کانتینری و فله برها، اپراتورها را در مورد سفارش کشتی های جدید، با تردید رو به رو ساخته است.
یکی از تحلیلگران نیز دراین باره گفت: با توجه به اینکه بازارهای کشتیرانی اصلی برای مدت طولانی است که با تناژ اضافی دست به گریبان هستند، کاهش چشم گیر در میزان سفارشات جدید، تعجب آور نخواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار